شناسهٔ خبر: 32985268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدم تناسب المان های شهری با فرهنگ و میراث شهر ارومیه

رئیس کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین آذربایجان‌غربی گفت: هدف از نصب سمبل‌ها در میادین مهم و پرتردد مرکز شهر و یا در ورودی‌‌های اصلی این است که معرف خوبی برای شهر باشند اما متاسفانه المان‌های شهری ارومیه تناسبی با فرهنگ و میراث این شهر ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی خسرونیا امروز در جلسه کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین آذربایجان‌غربی که با موضوع بررسی المان‌های شهری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه المان‌های شهری نقش بسیار زیادی در زیبایی شهرها و نمایان کردن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی و آرمانی هر جامعه دارند.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی یکی از مهمترین ضعف های شهر ارومیه را وضعیت المان های موجود در این شهر دانسته و معتقدند که در طول سالیان گذشته برنامه ای مناسب برای نصب المان ها در این شهر وجود نداشته است.

رئیس کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موانع و مشکلات کنونی ناهمخوانی المان‌های به کار رفته با نام و مضمون مکان‌ها است، به بیان دیگر با وجود اینکه نام یکی از پل های شهر ارومیه امام علی (ع) بوده، اما شهرداری اقدام به نصب جعبه کادو روی آن کرده و یا در مورد ورودی اول جاده بند نیز از المان قیچی و سایر مکان‌ها نیز دقیقا چنین وضعیتی وجود دارد.

 خسرونیا به رسالت اصلی کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین اشاره کرد و افزود: مطالبه گری و ارائه نظرات کارشناسی شده رسالت این کارگروه است و با دعوت از مدیران شهری و مسؤولان استانی نظریات و پیشنهادهای کارگروه را ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای اساسی برای بهبود وضعیت کنونی، افزود: کارشناسان، صاحبنظران و معماران متخصص مختلفی در استان وجود داشته و مطمئنا مسؤولان شهری می‌توانند با بهره گرفتن از ظرفیت آن‌ها به دنبال طراحی المان‌های پر محتوا در ارومیه با توجه به فرهنگ و میراث این شهر اقدام کنند.

انتهای پیام/1054/ن

نظر شما