شناسهٔ خبر: 32985161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت‌الله میرباقری:

محبت به امام(ع) قلب را سرشار از ایمان می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طبق آنچه در زیارت جامعه کبیره آمده ائمه معصومین(ع) مصادیق بارز ایمان هستند، هر کس محبت آنان را در دل دارد در واقع محبت خداوند را بر دل گرفته و قلب او سرشار از ایمان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه شنبه، ۲۸ اردیبهشت در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد ارک تهران برگزار شد، اظهار کرد: از جمله فروع دین تولی و تبری یا همان حب و بغض است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: اصل و جوهر ایمان بر مبنای حب و بغض است، محبت به ولایت سرمایه اصلی مومن واقعی است، بر اساس روایات رسیده هر کس بر محبت امیرمومنان امام علی(ع) به عنوان ولی خدا قلباً اعتقاد داشته باشد، او به ایمان واقعی دست یافته است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه بندگی حقیقی بر اساس محبت است، اظهار کرد: طبق آنچه در زیارت جامعه کبیره آمده ائمه معصومین(ع) مصادیق بارز ایمان هستند هر کس محبت آنان را در دل دارد در واقع محبت خداوند را بر دل گرفته است و قلب او سرشار از ایمان می‌شود.

 

آیت الله میرباقری درباره جایگاه بندگی و محبت امیرمومنان امام علی(ع) در بارگاه الهی، ابراز کرد: عبادت و بندگی امیرمومنان امام علی(ع) مقابل خداوند بر مبنای طمع به بهشت یا ترس از جهنم نبود بلکه همه بر اساس محبت و عشق الهی بود به همین دلیل تحمل آن همه سختی و مشکلات را داشتند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) جلوه محبت کامل الهی هستند، گفت:‌ هر کس بخواهد به محبت الهی دست یابد از طریق محبت به ولایت امیرمومنان امام علی(ع) وارد شود در این صورت است که بندگی الهی برای انسان قابل تحمل می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه محبت ائمه معصومین(ع) خیر و سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد، تاکید کرد:‌ ایمان حقیقی همچون درختی است که ریشه آن امام و شاخ و برگ آن در قلب مومنان قرار گرفته است نورانی بودن اعمال مومنان از نور امام است.

 

رییس فرهنگستان علوم قم در پایان خاطرنشان کرد: هر کس به هر میزان نسبت به امام محبت و عشق داشته باشد به همان مقدار ایمان و بندگی الهی در قلب او نفوذ کرده است.

نظر شما