شناسهٔ خبر: 32985010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

تقوی در گفتگو با آنا:

آمریکا در ائتلاف‌سازی علیه ایران عاجز است

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا در ائتلاف‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران عاجز است و مانند گذشته اروپا و شورای امنیت این کشور را یاری نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آمریکا به چند دلیل توانایی جنگ نظامی جدید با دیگر کشورها را ندارد. نخستین دلیل اینکه امروز آمریکا با مشکلات و بدهی‌های مالی بسیاری روبه‌روست که رقم بدهی‌های خارجی این کشور به حدود 19 تریلیون دلار رسیده و نیز حدود 50 میلیون نفر زیر خط فقر در این کشور زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: دوم اینکه بیشتر مردم آمریکا با مقوله جنگ دیگر رابطه خوبی ندارند و نمی‌خواهند جنگ جدید با دیگر کشورها را تحمل کنند. همچنین سومین دلیل برای اثبات این موضوع که آمریکا قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست به موضوع هزینه و فایده باز می‌گردد.

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: عدم توانایی آمریکایی‌ها در ایجاد ائتلاف جهانی برای جنگ با جمهوری اسلامی را باید به‌عنوان چهارمین دلیل برای پوچ بودن تهدیدات سخت آمریکا دانست؛ زیرا امروز اروپا و اعضای شورای امنیت با گزینه جنگ کاملاً مخالف هستند.

تقوی با بیان اینکه آمریکا از جنگ افغانستان و عراق تجربه خوبی کسب کرده‌ است، گفت: امروز آمریکا از عکس‌العمل ایران فوق‌العاده واهمه دارد؛ زیرا ایران یک کشور قدرتمند در منطقه محسوب می‌شود و آمریکا می‌داند که اگر بخواهد به ایران حمله کند، قطعاً دست روی دست نخواهد گذاشت و با این کشور مقابله جدی می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا به‌خاطر امنیت رژیم صهیونیستی هرگز فکر حمله به ایران را نخواهد کرد و اگر هم بخواهد دست به چنین اقدامی بزند، قطعاً جمهوری اسلامی ایران برای این رژیم غاصب برنامه خواهد داشت.

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به پایگاه‌های آمریکا در منطقه تأکید کرد: آمریکا 35 پایگاه در منطقه دارد که تمامی آن‌ها در تیررس موشک‌های ایرانی هستند و نیز باید به این نکته تأکید کرد که هر نوع اقدام آمریکا منجر به افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: آمریکا برای اینکه با ایران مقابله کند چند راهبرد را به‌کار گرفته است. راهبرد اول مانع‌تراشی در مسیر تکمیل فناوری‌های هسته‌ای که با برجام تا حدودی توانست سرعت‌مان را در این مسیر کُند کند که در نهایت شاهد خروج آمریکا از برجام در دوره دولت فعلی آمریکا بودیم. همچنین کاهش نفوذ ایران در منطقه،‌ دومین راهبرد آمریکا برای مقابله با کشورمان است و آخرین راهبرد برای مهار جمهوری اسلامی، پروژه انفجار از درون است؛ یعنی با ابزار تحریم و فضای مجازی می‌خواهد مردم را ناامید و فضای سیاسی کشور را متشنج سازد.

انتهای پیام/4079/4123/ن

نظر شما