شناسهٔ خبر: 32984155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشت هلال احمر:

170 مرکز واکسیناسیون به زائران حج تمتع خدمات ارائه می دهند

تهران- ایرنا- معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: 170 مرکز واکسیناسیون کشوری آماده ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال هستند.

صاحب‌خبر -

حسن صفاریه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر اقدامات مربوط به واکسیناسیون حجاج ایرانی را انجام و عوامل این سازمان مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.
وی توضیح داد: فرآیند واکسیناسیون حجاج ایرانی آغاز شده است و معمولا واکسیناسیون حجاج یک تا 2 ماه قبل از سفر حج انجام می ‌شود و هنوز واکسیناسیون شمار زیادی از حجاج انجام نشده است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: علاوه بر آمادگی 170 مرکز واکسیناسیون کشوری برای ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال، واکسیناسیون این زائران علاوه بر این مراکز توسط کارشناسان اعزامی به اماکن برگزاری دوره‌های آموزشی به حجاج مانند مساجد نیز انجام می‌ شود.
صفاریه افزود: کار واکسیناسیون زائران حج امسال در سراسر کشور از فروردین ماه آغاز و تا زمان اعزام نخستین گروه حجاج به عربستان در نیمه اول تیر ماه ادامه دارد و متقاضیان باید هرچه سریعتر به این مهم مبادرت ورزند.
تزریق واکسن مننژیت حداقل 10 روز قبل از مسافرت زائران ایرانی به کشورعربستان سعودی به ویژه در هنگام سفر حج تمتع و عمره ضروری و حائز اهمیت است.
بیماری منژیت مننگوکوکی، یک بیماری نادر ولی کشنده است که از سوی باکتری نایسریا مننژیتیدیس ایجاد می شود این بیماری می تواند در افرادی که سالم هستند ایجاد عفونت کند و به سرعت به طور خطرناکی ظرف مدت 24 ساعت حتی منجر به مرگ شود.
اجتمام*7029*1834

نظر شما