شناسهٔ خبر: 32983645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وعده وزیر راه برای کاهش قیمت مسکن

سخنگوی فراکسیون مستقلان جزئیات جلسه امروز این فراکسیون با وزیر راه درباره مسکن را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) این فراکسیون، گفت: این جلسه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

وی افزود: وزیر راه عنوان کرد که افزایش قیمت مسکن تابعی از بالا رفتن قیمت کالاهاست و وزارتخانه برنامه‌ای برای کاهش قیمت مسکن در دستور کار دارد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با بیان اینکه از راه‌های کاهش قیمت مسکن ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای در این بازار است، ادامه داد: قرار است تا در سال ۹۸، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار در شهرهای جدید و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

لاهوتی تصریح کرد: وزیر عنوان کرد که قرار است تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی نیز نکاتی مطرح شد، اضافه کرد: اسلامی  اظهار کرد که پروژه‌های که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند اولویت اول و پروژه‌هایی که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت‌ داشتند در اولویت تکمیل قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در بخش دیگری از این جلسه وزیر عنوان کرد که حدود ۴۰ درصد از واگن‌های قطارها فرسوده است، گفت: اسلامی ابراز کرد که این ۴۰ درصد از رده خارج شده‌اند و ما به دنبال جایگزینی آنها با تولیدات داخلی هستیم.

لاهوتی اظهار داشت: اسلامی گفت سیل به ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌ها آسیب زده که تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌ها بازگشایی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما