شناسهٔ خبر: 32978816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

120 هزار دلار محصولات واحدهای فناور کردستان صادر شد

سنندج - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: ارزش ارزی صادرات محصولات واحدهای فناور این پارک در سال گذشته 120 هزار دلار بوده است.

صاحب‌خبر -

خالد سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 102 واحد فناور و شرکت دانش بنیان عضو پارک هستند که در سال 97 گردش مالی آنها در حدود 350 میلیارد تومان و میزان صادرات این شرکت ها و واحدهای فناور بیش از 120 هزار دلار بود.
وی به دیگر دستاوردها و برنامه های اجرایی پارک علم و فناوری کردستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ثبت 13 علامت تجاری برای شرکت ها، نمونه سازی 86محصول و تجاری سازی 68 محصول از جمله این امور است.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به فعالیت 12 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری اضافه کرد: توجه ویژه سیاست‌گذاران کلان کشور به حوزه دانش‌بنیان، ما را به این سمت سوق می‌دهد که سیاست کلی پارک در سال جاری را کمک به ارتقای واحدها و شرکت‌های فناور و حرکت به سمت دانش بنیان شدن قرار دهیم تا شاهد حرکتی جهشی در توسعه پایدار استان باشیم.
سعیدی با تاکید بر ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی یادآور شد: راه‌اندازی کسب و کارهای متکی بر فناوری‌های نوین موجب پیشرفت استان است.
وی با اشاره به برگزاری نشست های مشترک با اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان و تاثیر آن در برنامه‌های عملیاتی پارک در سال جاری گفت: گسترش همکاری و تعامل فعال با دانشگاه و مراکز علمی و صنعتی، توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری در میان تمام اقشار بو‌یژه دانشگاه، افزایش سهم علم و فناوری و اقتصاد دانش ‌محور با حمایت از صاحبان ایده و ایجاد توسعه و تقویت کسب و کارهای فناورانه در منطقه از برنامه‌هایی است که در سال جاری برای اجرایی شدن آن اهتمام بیشتری خواهیم داشت.
سعیدی به فعالیت های انجام شده برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور اشاره کرد و افزود: با افتتاح صندوق پژوهش و فناوری در استان می‌توانیم به شرکت‌های فعال بویژه استارتاپ ها کمک بیشتری کنیم.
وی تاکید کرد: این صندوق می ‌تواند موجب رونق تبدیل ایده‌ های نوآورانه و فناورانه به کسب و کارهای نوپا و پایدار شود.
پارک علم و فناوری کردستان در سال 92 و پیرو مصوبات دولت دهم ایجاد شد و ساختمان جدید مرکز رشد این مجموعه در زمینی به مساحت 1620 متر و زیر بنای تقریبی 6800 متر شهریور سال 96 به بهره برداری رسید.
این ساختمان دارای 6 طبقه، شامل 15 آزمایشگاه و کارگاه در طبقه زیرزمین، یک سالن چند منظوره برای برگزاری استارت آپ، فرایندهای شتاب دهی و فضای انجام کارهای گروهی (Co-working Place) است.
9937/9102

نظر شما