شناسهٔ خبر: 32978671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا در مازندران

افراد بالای ۳۰ سال زیر پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -
محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ، گفت: همزمان با روز جهانی فشارخون این طرح در دو بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر اجرا می‌شود.

وی افزود:با توجه به اهمیت کنترل این بیماری افراد میتوانند در زمان تعیین شده برای اطلاع رسانی، برای تشخیص و درمان هم مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد افراد از بیماری فشار خون خود خبر ندارند،گفت: ابتلاء به فشار خون و عدم کنترل به موقع آن می‌تواند باعث نارسایی کلیه، آسیب به چشم و در شرایط حاد سکته‌های قلبی و مغزی شود.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی، کنترل و کنترل با کیفیت افراد مبتلا به این بیماری دانست.

وی با اشاره به کنترل با کیفیت فشار خون ، افزود: مبتلایان به بیماری فشار خون باید بدانند تنها رژیم غذایی و نخوردن نمک و یا ورزش کردن برای کنترل این بیماری کافی نیست و بایستی فشار خون بیمار تحت نظارت پزشک و با دارو‌های مخصوص به زیر ۱۳ برسد.

وی گفت: تمامی افراد بالای ۳۰ سال گروه‌های هدف برای ثبت فشارخون در سامانه وپیگیری درمان به مراکز درمانی پایگاه‌های جامع سلامت و یا به خانه‌های بهداشت مختلف مراجعه و یا با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir اطلاعاتشان را ثبت کنند.

وی گفت: مصرف زیاد نمک در غذا‌ها و استفاده از غذا‌های شور، کاهش مصرف میوه و سبزی، فعالیت بدنی ناکافی، استرس و عدم رعایت اصول بهداشت روان، مصرف دخانیات و در نهایت مسائل وراثتی از جمله عوامل خطر ابتلاء به بیماری فشارخون محسوب می‌شود.
انتهای پیام/س
 



افراد بالای ۳۰ سال زیر پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

نظر شما