شناسهٔ خبر: 32978521 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

فورد فوکوس ST استیشن رونمایی شد

نصر: فورد فوکوس ST استیشن از راه رسید. این خودروی جدید و جذاب با دو موتور مختلف در اختیار خریداران قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر،  شرکت فورد یکی از محبوب ترین خودروهای تولیدی خود را در نسخه ای جدید معرفی کرد. فورد فوکوس ST استیشن به تجهیزات مناسبی مجهز شده است.

این خودرو در کشورهای اروپایی با دو موتور به فروش می رسد و خریداران از تابستان سال جاری می توانند آن را سفارش دهند. یکی از این موتورها، 2.3 لیتری EcoBoost است که تفاوتی با موتور مورد استفاده در نمونه هاچ بک آن ندارد.

این موتور بنزینی قادر به تولید حداکثر 276 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور از دور موتور 3000 دور در دقیقه است. این قدرت تولیدی به صورت استاندارد توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود، البته فورد فوکوس ST استیشن را می توان با گیربکس 7 سرعته خودکار نیز سفارش داد.

در رابطه با عملکرد و شتاب این خودرو اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. انتظار می رود این خودرو برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به زمانی نزدیک به 6 ثانیه نیاز داشته باشد.

در صورتی که خواهان تصاحب این خودرو با موتور دیزلی باشید، فورد گزینه ای را برای شما در نظر گرفته است. این خودرو در نمونه ای با موتور دیزلی EcoBlue به فروش می رسد که قدرتی برابر با 187 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد.

در رابطه با عملکرد این مدل نیز اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر نشده است؛ با این حال عملکرد آن در مقایسه با نمونه EcoBoost ضعیف تر خواهد بود. در حالی که شتاب این خودرو بدتر از نمونه بنزینی است، مصرف سوخت کمتری دارد.

این خودرو که از امکانات مناسبی بهره می برد، باید در بازار با خودروهایی مانند سئات لئون Cupra R SR و اشکودا اکتاویا RS Combi رقابت کند.

انتهای پیام/

نظر شما