شناسهٔ خبر: 32978004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان جنوبی خبر داد: فعالیت قرارگاه در عرصه های مختلف در روستاهای هدف استان

سپاه نیوز: جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج عرصه عمران، فرهنگ، اشتغال، سلامت و تعلیم و تربیت در روستاهای هدف در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپاه نیوز؛ هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی در نشست خبری بیان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج عرصه عمران، فرهنگ، اشتغال، سلامت و تعلیم و تربیت در روستاهای هدف در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه در این قرارگاه کاری همه جانبه با مدل توانمند سازی روستایی انجام می‌شود، افزود: در گام اولیه اشتغالزایی، شبکه سازی مردم در حوزه‌های شغلی منطقه انجام شده است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی با تاکید براینکه یکی از رسته‌های اصلی در زمینه اشتغال دام است، اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) در حوزه واردات دام، ۵۰ نفر شتر وارد شده که با قیمت حداقلی در چند روستای هدف قرارگاه توزیع خواهد شد.

 

هنری با اشاره به اقدامات انجام شده در رسته کشاورزی بیان کرد: با توجه به ظرفیت آب پترگان و تجنود، با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها، یکپارچه سازی اراضی در روستای چشمه بید را داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ هکتار از اراضی این روستا زیر کشت انگور قرار گرفته که در سال آینده به بهره برداری می‌رسد، افزود: همچنین مجوزی برای استفاده ۱۵ لیتر از آب تجنود برای مردم صادر شده است و نیز با توجه به پتانسیل این منطقه در حوزه گیاهان دارویی، کارگاه‌هایی در زمینه عرق‌گیری و روغن بنه راه اندازی شده است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه گردشگری به دنبال ایجاد منافعی برای مردم هستیم، گفت: آموزش‌هایی در راستای نحوه استفاده از ظرفیت‌های مربوط به گردشگری و ایجاد مشاغل خدماتی در برنامه قرار داده‌ایم.

 

کد خبر/09

نظر شما