شناسهٔ خبر: 32975452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح ضربتی گازرسانی در زاهدان اجرا می‌شود

سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: اجرای طرح ضربتی گازرسانی در شهر زاهدان و توجه به مناطق حاشیه شهر اولویت‌های دولت در سال ۹۸ در زاهدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ابوذرمهدی نخعی سرپرست فرمانداری زاهدان در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید با مردم شفاف باشند و اگر کوتاهی یا مشکل وجود وجود دارد با ذکر دلیل صادقانه از مردم عذرخواهی نمایند و راه برون رفت از این شرایط برای رسیدن به قله‌های پیشرفت این است که همه باید پای کار باشند و نسبت به انسجام مومن عملی باشد و بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری مسیر و نقشه راه را به همگان نشان داده است و مرجع همه مسئولین شود.

سرپرست فرمانداری زاهدان در مورد اولویت‌های دولت در شهرستان زاهدان گفت: تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در سال رونق تولید در اولویت برنامه‌های دولت در زاهدان قرار دارد و فعال کردن کارگروه‌های اقتصادی در شهرستان زاهدان که از سال گذشته آغاز شده، امسال نیز اولویت دولت در این شهرستان است و طرح ضربتی گازرسانی به شهر زاهدان طی یک سال انجام می‌پذیرد و همه مردم زاهدان هرچه زودتر از این نعمت الهی برخوردار شوند و به این منظور بخشی از ظرفیت کشور در زاهدان به کار گرفته شده و اگر مناقشه و اختلاف بین دستگاهی در این موضوع به وجود آید هیچکس نباید این روند را متوقف کند و هر نوع اختلاف بین دستگاه‌ها با مجموعه شرکت ملی گاز باید سریع در فرمانداری پیگیری و برطرف شود.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی ما در شهرستان زاهدان توجه به حاشیه‌نشینی در شهر زاهدان است و مقرر بود که سال قبل به صورت ضربتی با استفاده از توان ملی و مساعدت استان‌های همجوار آغاز شود که امیدواریم این مسئله در آینده نزدیک صورت گیرد و برنامه عملیاتی سال جاری همه دستگاه‌های اجرایی تا نیمه خرداد ماه به فرمانداری اعلام شود تا نقشه راه مشترک همه دستگاه‌ها مشخص و تبیین شود.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن صفت مدیران الهی را بیان می‌کند، عنوان کرد: اولین صفت، مردمی بودن مدیر است و اگر مدیر، مردمی و در میان مردم نباشد طبیعتا درک درستی از شرایط مردم نخواهد داشت. اگر انسان در کنار مردم باشد میتواند اطلاعات دقیق داشته باشد و تصمیم درست بگیرد. از ویژگی‌های دیگر مدیران که در قرآن به آن اشاره شده، همدردی با مردم است؛ شرایط بد روزگار نباید میان مردم و مسئولان فاصله بیندازد و اینطور نباشد که مردم در فضایی دیگر و مدیران در فضایی دیگر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: فاصله گرفتن از روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی و نیز دستگیری از مردم ویژگی‌های دیگر مدیران اسلامی است که باید در جهت هدایت مردم گام بردارند و در ایام سختی مردم را درک کنند. امروز در راس همه مدیران، رهبر انقلاب است و به صورت کامل و جامع همه این صفاتی را که در قران بیان شده است دارد.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال، سازمان تبلیغات اسلامی، عملیات فرهنگی ۱۴۴۰ «چهارده چهل» را با حدود ۲۶ کار فرهنگی با محوریت مسجد و امام مسجد، روحانیت، ائمه جمعه برای تبیین بیانیه گام دوم در دستور کار دارد تا فضا و بستری را در جامعه ایجاد کنند تا مردم همگام و همراه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز روز جهانی موزه‌هاست که همزمان با روز موزه‌ها از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم)، موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان و موزه شهر سوخته در شهرستان هامون به عنوان موزه‌های برتر کشور معرفی شدند. همچنین از ۲۸ اردیبهشت ماه تا سوم خردادماه هفته میراث فرهنگی نامیده شده که در این هفته برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار دارد.

جلال‌زایی با ارایه گزارش عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی استان، بیان کرد: نوروز امسال شاهد افزایش ۱۹ درصدی گردشگر به استان بودیم و ۹ میلیون بازدید از جاذبه‌های استان صورت گرفت. در نوروز ۹۸ برای اولین بار توزیع نوروزکارت‌ها را داشتیم که تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی را در بر داشت و با نگاه بسیار خوب مسئولان و به ویژه استاندار شرایطی رقم خورد که در هر روستا یک بومگردی احداث شود و امسال در بومگردی‌ها نسبت به سال گذشته به ویژه در شهر‌های چابهار، کنارک و شهر‌های منطقه سیستان بسیار موفق عمل شد.

وی با بیان اینکه رویداد بزرگی در استان در حال پیگیری است که باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا به بهترین نحو برگزار شود، تصریح کرد: جشنواره ساحلی با حضور ۷ استان ساحلی در چابهار برگزار می‌شود که یک اقدام خوب در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در رابطه با عملکرد اداره میراث فرهنگی زاهدان در ایام نوروز ۹۸ گفت: استقبال از مسافران در مبادی ورودی شهر، برپایی ۳ نمایشگاه صنایع دستی در شهر زاهدان که ۳۵۰ میلیون تومان فروش محصولات صنایع دستی را بدنبال داشت از اقدامات این اداره بود. تمام دستگاه‌های سطح شهر همکاری کردند و در بحث اقامت هلال احمر، آموزش و پرورش، فرمانداری و ... همکاری داشت.

جلال‌زایی با اشاره به برگزاری نوروزگاه‌ها در سطح شهر زاهدان همراه با اجرای موسیقی و آیین‌های محلی، یادآور شد: حدود ۷ هزار بازدید از موزه‌های سطح شهر زاهدان صورت گرفت. برگزاری تور‌های زاهدان‌گردی و برپایی ۷ سیاه چادر در سطح شهر نیز اقدامات دیگر اداره میراث فرهنگی زاهدان در ایام نوروز ۹۸ بود.

پنجابی سرپرست شرکت ملی گاز استان نیز در ادامه این جلسه از اهمیت گازرسانی به شهر زاهدان و اجرای طرح ضربتی گازرسانی، گازسوز شدن نیروگاه گازی زاهدان، گازرسانی به بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی، گازرسانی به دانشگاه سیستان و بلوچستان و هشت مجتمع آموزشی با امضای تفاهمنامه با شهرداری زاهدان جهت ترمیم حفاری‌های گاز در سطح شهر زاهدان خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در مورد اقدامات این سازمان بر تنظیم بازار و تامین کالا‌های اساسی بر اساس نرخ مصوب برخورد با متخلفان و محتکران و گرانفروشان و شرایط بازار و صنایع و معادن شهرستان زاهدان توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/ع

گازرسانی در زاهدان در حال انجام است 

نظر شما