شناسهٔ خبر: 32975285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

افزایش حقوق شامل دانشجو معلمان نمی شود

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق، خاص نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است و به معلمان ماده 28 و دانشجو معلمان تسری پیدا نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، «علی الهیار ترکمن» با اینکه معلمان ماده ۲۸ (فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها که با گذراندن دوره آموزشی یک ساله مشغول به کار می شوند) استخدام پیمانی آموزش و پرورش نبوده و مشمول این افزایش نمی شوند، اظهار داشت: این معلمان حقوق دوران کارورزی خود را دریافت می کنند و حقوق رسمی بدان ها تعلق نمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان نیز که در حال تحصیل بوده و کارمند رسمی در نظر گرفته نمی شوند، حقوق آنها بر اساس قانون متعهدین خدمت پرداخت می شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیحات درباره علت افزایش پیدا نکردن 400 هزار تومانی حقوق معلمان پیمانی ورودی سال 97 دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: افزایش حقوق یکی از تکالیف دولت است و سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور بر اساس قوانین ذیربط سالانه بخشنامه افزایش حقوق را تصویب و به دستگاه ‌های اجرایی ابلاغ می‌کنند.
الهیار ترکمن با بیان اینکه وزارتخانه موظف به اجرای قانون ابلاغی است، افزود: هر مرجع دیگری نظیر مجلس شورای اسلامی که ایرادی به مصوبه دولت دارد، باید آن را با دولت حل و فصل و بررسی کند.
وی عنوان کرد: در صورت تشخیص باطل بودن مصوبه، بخشنامه اصلاحی آمده و در صورت صحت نیز مصوبه عملی می‌شود و این امر باید توسط مراجع ذیربط پیگیری شود.
دانام**9484**1883

نظر شما