شناسهٔ خبر: 32972920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ادعاهای تکراری الجبیر علیه ایران

منبع: تسنیم

وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجی در موضع گیری جدید ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران مطرح و تهران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجی در کنفرانس خبری در ریاض، اظهار داشت که پادشاهی سعودی خواهان جنگ در منطقه نیست و برای آن تلاش نمی‌کند بلکه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی به‌کار خواهد گرفت.

این دیپلمات ارشد سعودی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و متهم کردن آن به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه، عنوان داشت که عربستان سعودی با نگرانی شدید، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وی با نادیده گرفتن جنگ خونین رژیم متبوعش علیه ملت یمن، مدعی شد که عربستان سعودی همواره خواهان صلح و تحقق آن است و حق ملت‌های منطقه این است که در امنیت و ثبات زندگی کنند.

این نشست خبری ساعاتی پس از آن برگزار شد که وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و رهبران کشورهای عربی دعوت کرده است در تاریخ 30 ماه مه( 9 اردیبهشت) در دو نشست اضطراری کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نشست سران عرب با هدف بررسی حوادث اخیر علیه تأسیسات نفتی این کشور و انفجارهای بندر «الفجیره» امارات و پیامدهای این حوادث بر منطقه، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند.

هفته گذشته بود که ارتش یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی، طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف قرار داد و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی برای ساعاتی متوقف شد.

در حادثه الفجیره نیز که یک روز قبل از آن رخ داد و امارات اعلام کرد که چهار نفتکش در ساحل امارت الفجیره «در اقدامی خرابکارانه» آسیب دیدند، عربستان سعودی اعلام کرد که دو نفتکش آسیب دیده، متعلق به ریاض است.

طبق اعلام امارات، این کشور به همراه عربستان سعودی و نروژ نامه‌ای را در خصوص حادثه الفجیره به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرده‌اند.

وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجی نیز دو حادثه اخیر را به جنبش «انصارالله» یمن نسبت داد و مدعی شد که ایران با حمایت تسلیحاتی و تکنولوژی از این گروه، منطقه را به سمت پرتگاه سوق می‌دهد.

نظر شما