شناسهٔ خبر: 32970687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

۷۲۷قطعه سکه تاریخی در لامرد توقیف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ۷۲۷قطعه سکه تاریخی متعلق به دوره پارتیان (اشکانیان) که به صورت غیرقانونی توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان لامرد نگهداری می‌شد، کشف و توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گزارش روز شنبه خود به نقل از سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لامرد پس از مطلع شدن از موضوع نگهداری اموال تاریخی توسط فردی در یکی از روستاهای این شهرستان، با هماهنگی مقام قضایی اقدام به بازرسی از مکان مورد نظر کردند. 
وی، با اشاره به اینکه در محل یاد شده، 727 قطعه سکه تاریخی کشف شد، اظهار داشت: سکه های مکشوفه با حضور کارشناس میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به حکاکی های صورت گرفته بر روی سکه ها، قدمت تاریخی آنها به دوره اشکانیان تخمین زده شد. 
گودرزی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان، ارزش این سکه های تاریخی پنج میلیارد ریال برآورد شده، در این زمینه یک متهم دستگیر و به همراه اقلام مکشوفه تحویل مرجع قضایی شد. 
شهرستان لامرد در فاصله 365کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. 
سلسله اشکانیان که موسس و بنیانگذار آن اشک نام داشت، به مدت 471 سال بر بخش عمده غرب آسیا حکومت کرد. 
حکومت اشکانیان در اثر اختلافات داخلی و جنگ‌های خارجی در مدت حدود پنج قرن در شرق و غرب به تدریج ضعیف و سرانجام به دست اردشیر اول ساسانی منقرض شد. 

برچسب‌ها:

نظر شما