شناسهٔ خبر: 32970165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

دونالد ترامپ توافق تجارت ترجیحی امریکا با ترکیه را، که به این کشور اجازه می‌داد دسترسی بدون تعرفه‌ای به بازارهای ایالات متحده داشته باشد، لغو کرد.

صاحب‌خبر -

ترامپ امتیاز تجارت ترجیحی ترکیه را لغو کرد

دونالد ترامپ توافق تجارت ترجیحی امریکا با ترکیه را، که به این کشور اجازه می‌داد دسترسی بدون تعرفه‌ای به بازارهای ایالات متحده داشته باشد، لغو کرد. به‌گزارش راشاتودی، دونالد ترامپ توافق تجارت ترجیحی امریکا با ترکیه را، که به این کشور اجازه می‌داد دسترسی بدون تعرفه‌ای به بازارهای ایالات متحده داشته باشد، لغو کرد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این اقدام در برابر سیاستگذاری‌های مستقل روز‌افزون آنکارا صورت می‌گیرد.

۲۰۰ کارمند امریکایی عراق را ترک کردند

حدود ۲۰۰ کارمند امریکایی که به عنوان مربی نظامی در عراق فعالیت می‌کنند، این کشور را ترک کردند. به ‌گزارش بغداد الیوم، یک منبع در کنسولگری امریکا در اربیل گفته این اقدام آنها پس از درخواست سفارت امریکا برای خروج کارمندان غیرضروری از عراق تا زمان آرام شدن اوضاع صورت گرفته است. از سوی دیگر کمیته امنیتی شورای استانداری بغداد اعلام کرده اوضاع امنیتی در پایتخت و تمامی استان‌های عراق باثبات و تحت کنترل است و هیچ نشانه‌ای از اقدامات خشونت‌آمیز یا تروریستی علیه هیات‌های بین‌المللی در بغداد یا استان‌های دیگر وجود ندارد.

احتمال دیدار رهبران امریکا و پاکستان

وزیر خارجه پاکستان از احتمال دیدار عمران‌خان و دونالد ترامپ پس از حصول پیشرفت در مذاکرات طالبان در دوحه خبر داده است. شاه محمود قریشی به شبکه اردونیوز گفته اگر مذاکرات دوحه ادامه یابد و پیشرفت بیشتری در مذاکرات حاصل شود، احتمال نخست‌وزیر پاکستان و رییس‌جمهوری امریکا وجود دارد. قریشی شنبه برای سفری دو روزه عازم کویت شده است.

عربستان کریمه را به‌رسمیت شناخت

روزنامه روسی ایزوستیا مدعی شده عربستان سعودی با صدور روادید برای ساکنان منطقه کریمه از طریق مسکو به منظور انجام مناسک حج، عملا ساکنان این منطقه را بخشی از روسیه خوانده است. دفتر مطبوعاتی سفارت عربستان سعودی در مسکو نیز این خبر را تایید کرده است. 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها «کودتا» یاد می‌کنند، اختلافات دو طرف بر سر کریمه بالا گرفت.

 

نظر شما