شناسهٔ خبر: 32965336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دامپزشکی بویین زهرا نسبت به بیماری تب برفکی هشدار داد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی استان قزوین، عباس یوسفی روز شنبه در تکمیل این خبر افزود: بیماری تب برفکی، یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی استان قزوین، عباس یوسفی روز شنبه در تکمیل این خبر افزود: بیماری تب برفکی، یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار حیوانات اهلی و وحشی است که به آسانی منتشر می‌شود و خسارات اقتصادی قابل توجهی رابه صنعت دامپروری کشور وارد می‌سازد.
یوسفی افزود: بیماری به طور معمول با حمل و نقل دام‌های آلوده و ورود آنها به گله حساس یا تماس بین آنها اتفاق می‌افتد.
وی از دامداران خواست با واکسیناسیون دامها، ضدعفونی منظم دامداری و جلوگیری از تماس دام‌های خود با گله‌هایی که بیماری در آنها وجود دارد، از بروز تب برفکی پیشگیری کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا همچنین به دامداران توصیه کرد: در صورت وجود تلفات، لاشه‌ها را دفن کنند و یا بسوزانند تا از انتشار عامل بیماری به دام‌های دیگر جلوگیری شود.
یوسفی افزود: قبل از خرید دام مجوز‌های بهداشتی دامپزشکی را اخذ کرده و دام‌هایی را که تازه خریداری کرده‌اند حداقل 15 روز جداگانه نگهداری کنند.
رئیس اداره دامپزشکی بوئین‌زهرا خاطرنشان کرد: دامداران در صورت بروز هرگونه علایم مشکوک به بیماری تب‌برفکی در دام‌ها، بلافاصله مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 به دامپزشکی اطلاع دهند.
6101
انتهای پیام

نظر شما