شناسهٔ خبر: 32963945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شبکه ملی اطلاعات پیشران رشد و توسعه کشور

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم گفت: تحقق شبکه ملی اطلاعات باعث رشد خدمات، افزایش ترافیک و محتوای ملی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، حسن هانی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با ذکر این مطلب افزود: با توجه به انجام 80 درصدی شرح وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق شبکه ملی اطلاعات بخصوص در ایجاد شبکه فیبر نوری، ایجاد مرکز داده، افزایش ظرفیت انتقال و افزایش امنیت زیر ساخت توانسته بستر مناسبی جهت رشد خدمات این حوزه داشته باشد.

وی افزود: امروز شاهد به بار رسیدن این شبکه هستیم به قسمی که میزان ترافیک داخلی به بیش از پنج برابر افزایش یافته و نیز ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در مرکز داده داخلی نیز بیش از سه برابر رشد داشته است و با برقراری تعرفه ترجیحی برای استفاده از محتوای داخلی تاثیر مناسبی در رفتار کاربران داخلی ایجاد شده است.

هانی تصریح کرد:در پی مقابله با حملات اینترنتی با استفاده از بهترین تجهیزات امنیتی تاکنون توانسته ایم صیانت خوبی از از زیرساخت های کشور داشته باشیم و با توجه به این شرایط سال گذشته بیش از دو میلیارد تراکنش بانکی و مالی در این شبکه انجام گرفته است .

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه سخنان خود گفت : امروز تمام شهرهای کشور به نسل چهارم تلفن همراه و فیبر نوری مجهز شده اند و اکثر روستاهای کشور نیز از ارتباطات ثابت و سیار استفاده می کنند .

هانی سپس به تغییر بازار فن آوری اطلاعات به سوی گوشی های هوشمند اشاره کرد و گفت: تولیدات نرم افزار های تلفن همراه در طی دو سال اخیر سه برابر شده است و با توجه به پیش بینی های انجام شده این بازار هنوز جای رشد و توسعه دارد.

در پایان وی با اشاره به وضعیت مطلوب حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم به رتبه چهارم شاخص توسعه ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان گفت:علاوه بر پوشش نسل 4 تلفن همراه در شهر های استان بیش از 170 روستای استان نیز از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند و با برقراری رومینگ تلفن همراه در مناطق روستایی تمامی کاربران اپراتورهای مختلف می توانند از این خدمات استفاده کنند .

 

 

نظر شما