شناسهٔ خبر: 32960340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

۳ شیوه‌نامه مرتبط با قانون دسترسی به اطلاعات آزاد ابلاغ شد

حسین انتظامی خبر داد نظر به اهمیت اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات،۳ شیوه نامه مرتبط با این قانون که به تایید رئیس محترم جمهوری رسیده، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون به دستگاههای مشمول قانون ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با اعلام این خبر گفت: شیوه‌نامه‌های انتشار و دسترسی به اطلاعات «موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی»، «تشکل‌های مردم‌نهاد» و« بنگاههای اقتصادی عمومی» به تایید رئیس محترم جمهوری رسیده است.

حسین انتظامی در توضیح فرایند کارشناسی و بررسی این شیوه‌نامه‌ها اظهار داشت: در تهیه این شیوه‌نامه‌ها، نمایندگان دستگاهها و سازمان‌های مرتبط مشارکت داشته‌اند و پس از آن به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیده است. 

وی هدف از تهیه و تدوین این شیوه‌نامه‌ها را تصریح مفاد مختلف این قانون، تسهیل فرایند ارائه اطلاعات به شهروندان و تدقیق پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در این خصوص عنوان کرد. 

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ادامه داد : کمیسیون به دبیرخانه ماموریت داده است که با توجه به ضرورت شفافیت و رفع موانع اجرای این قانون ، نقاط مبهم یا مسکوت در قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن را شناسایی و شیوه‌نامه‌های موضوعی و عملیاتی را تهیه کند. تاکنون ۲۳ شیوه‌نامه مرتبط با بخش‌های مختلف تدوین شده که پس از طی مراحل بررسی حقوقی، کارشناسی، تصویب در کمیسیون و تایید رئیس محترم جمهوری در اختیار دستگاهها و شهروندان قرار خواهد گرفت.

بر اساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی مصوبات کمیسیون ذیربط، پس از تایید رئیس جمهوری لازم الاجراست.

برای دریافت فایل شیوه نامه ها بر روی لینکهای زیر کلیک کنید:

شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موسسات خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی

شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تشکل‌های مردم‌نهاد

شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بنگاههای اقتصادی عمومی

برچسب‌ها:

نظر شما