شناسهٔ خبر: 32954660 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شماره تلفن های ژاپن رو به اتمام است

احتمال دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی شماره تلفن‌های ۱۱ رقمی در ژاپن تمام شوند. در همین راستا این کشور تصمیم دارد ۱۰ میلیارد شماره تلفن ۱۴ رقمی تا ۲۰۲۱ میلادی عرضه کند.

صاحب‌خبر -

ژاپن تصمیم دارد تا ۲۰۲۱ میلادی ۱۰ میلیارد شماره ۱۴ رقمی عرضه کند. این در حالی است احتمالاً تا ۲۰۲۲ میلادی تلفن‌های ۱۱ رقمی در این کشور تمام شوند.

طبق گزارش ژاپن تایمز، گسترش سریع استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا که نیازمند شماره تلفن‌های مخصوص خود است، سبب شده تا ذخایر شماره تلفن‌های ۱۱ رقمی در این کشور تمام شود.

این درحالی است که ژاپن در ۲۰۲۰ میلادی شبکه اینترنت موبایل ۵G را عرضه می‌کند. به این ترتیب شماره تلفن‌های بیشتری استفاده خواهد شد.

در همین راستا سه اپراتور مخابراتی ژاپن پیشنهاد وزیر مخابرات ژاپن برای عرضه شماره تلفن‌های ۱۴ رقمی را قبول کرده اند. در حال حاضر شماره تلفن‌های ۱۱ رقمی ژاپن با پیش شماره‌های ۰۹۰،۰۸۰ و ۰۷۰ برای تلفن همراه استفاده می‌شوند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی این کشور ۸۰ میلیون شماره تلفن ۱۱ رقمی با پیش شماره ۰۲۰ برای دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا عرضه کرد که تاکنون نیمی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

البته ژاپن تنها کشوری نیست که در آینده با مشکل تمام شدن شماره تلفن برای دستگاه‌های مختلف روبرو می‌شود. سال گذشته تعداد دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا در جهان از تعداد موبایل‌ها فراتر رفت. پیش بینی می‌شود تا ۲۰۲۰ میلادی در سراسر جهان ۵۰ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل شوند./مهر

کلمات کلیدی

ژاپن

شماره تلفن

اینترنت اشیاء

نظر شما