شناسهٔ خبر: 32954159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مادورو از مذاکره با مخالفان دولت خبر داد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز جمعه ضمن تاکید بر لزوم گفتگو برای حل بحران این کشور از آغاز مذاکرات با مخالفان دولت کاراکاس در اسلو، پایتخت نروژ، خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، او روز جمعه در مراسمی در حضور ۶ هزار و ۵۰۰ نظامی در ایالت آراگوا در شمال ونزوئلا گفت: «مذاکرات برای دستیابی توافق‌های صلح و هماهنگی به خوبی آغاز شده است و من حمایت همه مردم ونزوئلا را به منظور حرکت در مسیر صلح می‌خواهم».

رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد: «ونزوئلا باید برای این مناقشه‌ها چاره‌اندیشی و راه حل‌هایی در مسیر صلح پیدا کند».

مادورو در این مراسم گفت: «وزیر (ارتباطات) خورخه رودریگز و همچنین فرماندار قانونی ایالت میراندا، هکتور رودریگز به نروژ رفته‌اند تا به نمایندگی از (دولت) ونزوئلا مذاکرات و گفتگو با مخالفان را آغاز و برنامه صلح را برای کشور تدوین کنند».

او افزود: «می‌خواهم از دولت نروژ و وزیر امور خارجه این کشور تشکر کنم که هیئت نمایندگی ما را پذیرفته است و از این تلاش صلح حمایت می‌کند، من به گفتگو و صلح باور دارم».

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین گفت: «این هیئت نمایندگی با خبرهای خوش از نروژ باز می‌گردد، این مذاکرات برای دستیابی به توافق‌های صلح و هماهنگی بر پایه خوبی آغاز شده است و من حمایت همه مردم ونزوئلا را برای ادامه این مسیر صلح خواستار هستم».

 

نظر شما