شناسهٔ خبر: 32953897 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

کشته شدن 9 تروریست در عملیات ارتش پاکستان در بلوچستان

بر اثر عملیات ارتش پاکستان در ناحیه کوه مهران واقع در منطقه مستونگ بلوچستان دست کم 9 تروریست کشته شدند.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

نیروهای ارتش پاکستان بعد از دریافت اطلاعات مبنی بر حضور تروریست‌ها در ناحیه «کوه مهران» از توابع منطقه «مستونگ» واقع در ایالت بلوچستان دست به عملیات زدند که بر اثر آن دست کم 9 شبه نظامی کشته شدند.

در این عملیات که ساعت‌ها به طول انجامید 4 سرباز ارتش پاکستان زخمی شدند.

اجساد تروریست‌هایی که در این عملیات کشته شده‌اند برای شناسایی به بیمارستان مرکزی کویته مرکز ایالت بلوچستان منتقل شده است.

تمام اتوبوس‌هایی که در مسیر پاکستان به ایران تردد می‌کنند در منطقه مستونگ هدف حمله قرار می‌گرفتند.

منطقه مستونگ محل استقرار «لشکر جهنگوی» و سایر تروریست‌های افراطی است که زائرانی را که برای زیارت به سمت ایران و عراق در حال تردد هستند هدف قرار می‌دهند.

چندی پیش «معظم انصاری» فرمانده نیروهای مرزی پاکستان از عملیات نظامی در بلوچستان و نزدیک مرز ایران خبر داد که بر اثر آن دست کم 15 شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

نیروهای پاکستانی قبل از آن در دو عملیات جداگانه به مخفی‌گاه تروریست‌ها در منطقه «خضدار» و« کچ» نزدیکی مرز ایران حمله کردند که بر اثر آن دست کم 5 شبه‌نظامی جدایی طلب بلوچ کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در نشست خبری خود در راولپندی مقر ارتش این کشور از افزایش نیروهای نظامی در مرز ایران خبر داده بود.

غفور گفت: برای جلوگیری از هر نوع عملیات تروریستی در مرز مشترک هماهنگی کامل با ایران داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: مرزهای مشترک ما با ایران مرز دوستی و صلح است و ما این مرزها را همیشه امن و مرز دوستی نگه می داریم.

نظر شما