شناسهٔ خبر: 32953894 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شد

سردار کمالی گفت: پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شده است و به تاریخ پیوسته است و کسی دیگر منتظر این اجرای این قانون نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال جاری به ۴۰۰ هزار سرباز آموزش‌های تخصصی و عمومی ارائه می‌شود، گفت: همه مشمولان غایب بدانند که پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شده است و به تاریخ پیوسته است و کسی دیگر منتظر این اجرای این قانون نباشد.

سردار موسی کمالی (رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح) درباره آموزش به سربازان در طرح سرباز ماهر گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هر سال تعدادی از سربازان را براساس این طرح آموزش دهیم. امسال برای ۲۰۰ هزار نفر آموزش تخصصی در نظر گرفته‌ایم که این آموزش‌ها باید از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت کشاورزی، سازمان عقیدتی سیاسی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه استان‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین برای ۲۰۰ هزار نفر آموزش‌های عمومی مانند امداد و نجات، سبک زندگی که از طریق وزارت ورزش و جوانان ارائه می‌شود، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بنابراین در سال ۹۸ برای ۴۰۰ هزار نفر آموزش‌های عمومی و تخصصی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. انشاالله امکانات و بسترهای لازم نیز فراهم می‌شود تا این سازمان‌ها بتوانند این آموزش‌ها را برای سربازان برگزار کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره قانون جریمه مشمولان غایب تاکید کرد: پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شده است و به تاریخ پیوسته است و کسی دیگر منتظر این اجرای این قانون نباشد. تنها افرادی که تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند باید اقساط‌شان را طبق برنامه واریز کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه برای سربازان غایب سه قانون در نظر گرفته شده‌است، خاطرنشان کرد: اولین موضوع بحث محرومیت‌های اجتماعی است که در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی پیش‌بینی شده است. ممنوعیت استخدام، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت ادامه تحصیل، ممنوعیت دریافت وام، ممنوعیت ثبت شرکت و ... از جمله موارد این قانون است.

وی ادامه داد: دستگیری مشمولان غایب براساس ماده ۵۸ مکرر صورت می‌گیرد و این مورد نیز جزیی از برنامه‌های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است. همچنین براساس ماده ۶۳ مکرر افراد و کارفرمایانی که از مشمولان غایب به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند نیز براساس این قانون ملزم به پرداخت جریمه هستند. این واحدهای صنفی شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و براساس قانون برای بکارگیری یک سرباز ۱۰ میلیون تومان و بکارگیری تعداد بیشتر نیز باید هزینه ۳ سرباز که شامل ۳۰ میلیون تومان است را بپردازند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه غایبان باید خود را معرفی کرده و راهی جز این ندارند، تصریح کرد: متولدین سال ۵۵ به بعد سرباز محسوب می‌شوند، امسال نیز متولدین سال ۸۰ نیز جزء مشمولان محسوب می‌شوند بنابراین در این بازه زمانی ۳۵ ساله در حدود بیش از ۲ میلیون مشمولان غایب داریم.

 

نظر شما