شناسهٔ خبر: 32953217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت:‌ تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، در گیلان به رشته تحریر در می‌آید.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با تأکید بر اهمیت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و تبیین ابعاد مختلف آن برای نسل‌های جوان اظهار داشت: مجموعه‌ کتاب‌های حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گیلان، به رشته تحریر در می‌آید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس به نسل‌های جدید را امری بسیار ضروری و حیاتی خواند و عنوان کرد:‌ دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای است که هنوز بسیاری از زوایای مهم و تأثیرگذار آن برای مردم بیان نشده و پنهان مانده است.

بایرامی با بیان اینکه مقدمات لازم برای به رشته تحریر درآمدن مجموعه کتاب‌های حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس فراهم شده است تصریح کرد: برای گردآوری این آثار‌، رایزنی‌ها لازم با فرمانداری‌های تمام شهرستان‌های استان گیلان انجام شده است.

وی از همکاری و مساعدت ویژه استاندار گیلان جهت تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان خبر داد و ابراز داشت:‌ با هماهنگی‌های شکل گرفته بین استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان، امیدواریم آثار ارزشمند خوبی در زمینه خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان گیلانی منتشر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان جمع‌آوری و چاپ حداقل یک کتاب در تمام شهرستان‌های استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ طبق برنامه قرار است فرمانداری‌ها امسال تدوین و چاپ حداقل یک کتاب از تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس را برعهده بگیرند.

بایرامی از برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری‌های استان گیلان و زمینه‌سازی جهت تدوین کتب تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس استان سخن گفت و افزود:‌ امیدواریم تا پایان امسال، هر شهرستانی یک کتاب بر اساس سوژه‌های مختص به خود در این زمینه تهیه کند.

وی به مهم‌ترین اهداف گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ هدف ما از اجرای این طرح این است که به‌واسطه گردآوری تاریخ شفاهی بتوانیم ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را از دل شهرستان‌ها استخراج کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما