شناسهٔ خبر: 32953099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رخت صورتی بر تن درختان خیابان ولی‌عصر (عج)

خیابان ولی‌عصر(عج) با ۱۸ کیلومتر طول و وجود چنارهای تنومند و جوی آب روان، زیبایی خاصی به شهر ما داده است.

صاحب‌خبر -

قدم زدن زیر سایه درختان چنار این خیابان، لذتی دارد که شهروندان بی‌شک برای یک‌بار آن را تجربه کرده‌اند. این روزها بی‌تردید هنگام‌ تردد در خیابان با درختانی مواجه شده‌اید که روی تنه‌شان رنگ صورتی است به گونه‌ای که گویا «رخت صورتی» به تن کرده‌اند که در عین زیبایی و چشمنوازی موجب سؤال برخی شهروندان شده است.

مسئول مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ در توضیح انجام این اقدام می‌گوید: «سال‌های گذشته برای حفاظت از درختان در برابر گرما و تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از حمله آفت‌های چوب‌خوار، ترکیبی از خاک رس و آهک درست می‌کردند و روی تنه درختان می‌کشیدند.»

به گفته «علیرضا اطهری‌پور» رنگ صورتی زده شده روی درختان چنار خیابان ولی‌عصر(عج) درست همان کار ترکیب آهک و خاک رس را انجام می‌دهد: «این کار با هدف مقاوم‌سازی درختان انجام شده است. رنگ صورتی، ترکیب شیمیایی جدید سازگار با محیط‌زیست است که در عین حفاظت از درخت موجب تقویت و رشد آن می‌شود.»

با گرم شدن هوا حشرات به درختان هجوم می‌برند و سبب تخریب و نابودی آنها می‌شوند. بنابراین پیش از رسیدن گرما، این کار توسط مأموران فضای سبز شهرداری منطقه انجام شده است. اطهری‌پور درباره انتخاب درختان می‌گوید: «درختانی که در معرض آسیب بودند توسط مأموران، تست و شناسایی و رنگ شده‌اند. این طرح به‌شکل گسترده در خیابان ولی‌عصر(عج) انجام شده اما در صورت نیاز در معابر دیگر نیز آن را اجرا می‌کنیم. »

برچسب‌ها:

نظر شما