شناسهٔ خبر: 32952760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زندگی انسان در ۵ میلیارد سال آینده چگونه خواهد بود؟

منظومه شمسی دارای شیوه خاصی از حیات است و با پیر شدن ستاره خورشید، دگرگونی‌های فراوان دراین سیستم خورشیدی روی می‌دهد که می‌تواند پایانی بر زندگی انسان باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود پنج میلیارد سال آینده خورشید دگرگون خواهد شد؛ در آن زمان میزان حرارت آن به شدت افزایش می‌یابد و به دلیل نزدیکی زمین به خورشید امکان سوزانده شدن زمین و از بین رفتن حیات در آن به وجود می‌آید. این زمان برای انسان‌های امروزی بسیار طولانی است، اما برای بقای زندگی انسان در آینده در فضا باید برنامه ریزی‌های خوبی انجام شود اگر بخواهند از نابودی کیهان فرار کنند.
 

از جمله گزینه‌های پیش روی انسان در آن زمان، سفر به سایر سیاره‌های منظومه شمسی یا حتی سفر به سایر کهکشان هاست.
 
برخی دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند با انجام برنامه ریزی می‌توان مدار کره زمین را دگرگون کرد تا افزایش حجم خورشید و گرمای آن باعث آسیب به کره زمین نشود و حتی در زمان انفجار خورشید کره زمین آسیبی نبیند.
 
کارشناسان اعتقاد دارند فناوری سفر‌های فضایی احتمالاً تا پنج میلیارد سال آینده پیشرفت بسیار زیادی خواهد کرد و دانشمندان در آن زمان راهکار‌های جدیدی برای مقابله با نابودی حیات در کره زمین پیدا می‌کنند.
 

برای دور کردن کره زمین به ابعاد مداری مشابه سیاره مریخ دانشمندان باید با استفاده از سفینه فضایی فوق پیشرفته‌ای مانندفالکون امروزی شرکت اسپیس ایکس، به میزان ۸۵ درصد از جرم سیاره را به ساخت موشک اختصاص دهد تا با روش شدن این موشک‌ها سیاره جابه جا شود.
 
یکی دیگر از نظریه‌هایی که مصداق علمی ندارد استفاده از انفجار بمب اتمی یا انفجار سیارک در اطراف زمین یا استفاده از انفجار ماهواره‌ها در مدار کره زمین است که در اثرموج انفجار کره زمین حرکت کند که از نظر محققان پایه علمی ندارد.
 

کارشناسان اعتقاد دارند مناسب‌ترین راهکار درآن زمان برای بقای زندگی انسان‌ها زندگی در سیاره‌های دیگر و به عبارتی یافت خانه‌ای جدید در فضا خواهد بود.
 
منبع:Space
 
انتهای پیام/

راهکار‌های دانشمندان برای جلوگیری از نابودی کره زمین

نظر شما