شناسهٔ خبر: 32952709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روایت بطحایی از تسهیلات آموزش پرورش برای دانش آموزان افغانستانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط جدید کشور باعث نشده که تغییری در ارائه آموزش و تحصیلات رایگان به دانش‌آموزان افغانستانی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خانه ملت، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده آیا در سیاست وزارت آموزش و پرورش در ارائه آموزش رایگان به دانش‌آموزان افغانستانی تغییراتی ایجاد شده است، گفت: هیچ تغییری ایجاد نشده؛ برادران و خواهران افغانستانی ما همچنان بر اساس تأکید مقام معظم رهبری در مدارس کشور مشغول به تحصیل خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری ۳ سال پیش تاکید موکد داشتند که تحت هر شرایطی زمینه تحصیل برای کودکان افغانستانی فراهم شود و این رویه در آموزش و پرورش جاری است.

وی ادامه داد: شرایط فعلی کشور شرایطی نیست که بر سیاست وزارت آموزش و پرورش اثر گذاشته باشد و ما همچنان با تاکید مقام معظم رهبری، خدمات‌دهی آموزشی به دانش‌آموزان افغان را ادامه خواهیم داد.

بطحایی تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران است که اتباع خارجی در کنار ایرانی‌ها زیر یک سقف، در یک کلاس و در یک میز تحصیل می‌کنند و شرایطی همانند بچه‌های ایرانی دارند.

وزیر آموزش و پرورش درباره برخی اظهارات مبنی بر کم شدن تعداد دانش‌آموزان افغان در سال تحصیلی آینده، توضیح داد: ما به هیچ وجه سیاست جدیدی مبنی بر کم کردن این تعداد نداریم و مانعی ایجاد نمی‌کنیم؛ مگر اینکه تعداد آن‌ها به صورت طبیعی کم شود.

نظر شما