شناسهٔ خبر: 32951179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

«بن علی» بازمی‌گردد

ایسنا نوشت: وکیل زین العابدین بن علی، رئیس جمهور پیشین تونس صحت نامه بازگشت بن علی به تونس که موجب جنجال‌هایی در این کشور شده است، تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

"منیر بن صالحة"، وکیل مدافع بن علی در گفتگویی با سایت ارم نیوز امارات اظهار کرد: این بن علی بود که نامه را نوشته، محتوای آن را تایید کرده و من را مامور به انتشار این نامه کرد. ممکن است گفتگوهایی میان او و همسرش درباره تاثیر این نامه بر کل خانواده انجام شده باشد، اما این بن علی بود که نامه را نوشت.

 

بن صالحه چهارشنبه گذشته نامه موکل خود را منتشر کرد. بن علی در نامه یاد شده ضمن تکذیب وخامت شرایط جسمانی خود، با اشاره به اینکه قصد بازگشت به تونس را دارد، مخالفت خود را با استفاده چهره‌های سیاسی از وضعیت او اعلام کرد.

بن صالحه با تاکید بر اینکه مساله بن علی سیاسی است نه قضایی، گفت: بن علی زمانی که فضای سیاسی تغییر کند، به تونس بازخواهد گشت.

او در ادامه به بازگشت برخی چهره‌های سیاسی به تونس پس از ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ با وجود صدور احکام قضایی علیه آنها اشاره کرد و گفت: فضای سیاسی آن تغییرات را موجب شد.

وکیل بن علی در واکنش به موضعگیری او نسبت به شرایط کشور تاکید کرد: بن علی مسائل کشور را با دقت دنبال می‌کند و اوضاع کشور او را تشویق کرد نامه‌ای بنویسد و شخص یا حزب مشخصی مخاطب نبوده و این نامه خطاب به همه تونسی‌ها چه فعالان سیاسی و چه مسئولان دولتی است.

منیر بن صالحه تاکید کرد: رئیس جمهور پیشین تونس در نامه خود هیچ گروه سیاسی مشخصی را مورد سرزنش قرار نداد بلکه از همه مردم تونس خواست به آینده‌ای بهتر امیدوار باشند.

او افزود: بن علی یک "دولتمرد" و چهره نظامی سابق است و طبیعی است که به احزاب ملی که از حاکمیت ملی تونس حمایت می‌کنند، گرایش داشته باشد.

310 310

برچسب‌ها:

نظر شما