شناسهٔ خبر: 32950619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دولت تدبير؛ سکوي صعود بانوان در مديريت ها - زهرا پيرنيا **

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- دولت تدبير و اميد با شروع فعاليت خود فرصت لازم براي واگذاري و سپردن مسئوليت به بانوان را فراهم کرد و توجه به استفاده از ظرفيت جوانان و بانوان در حوزه هاي مديريتي کشور يکي از شعارهاي اين دولت بود که شاهد تحقق و عملي شدن اين وعده هستيم.

بر اساس مصوبه و ابلاغ شوراي عالي اداري تا پايان برنامه ششم توسعه، 30 درصد پست هاي مديريتي در همه سطوح بايد در اختيار بانوان قرار گيرد که اکنون اين مصوبه به بار نشسته است.
سياست توجه به حضور بانوان در عرصه هاي مديريتي که توسط شوراي عالي اداري مصوب و ابلاغ شده در سطح کشور و استانها به صورت تدريجي و با شناسايي و توان افزايي بانوان در حال اجرا است.
لازمه تحقق کامل اين مصوبه توجه به توانمندي، کارآمدي و تخصص بانوان است و بدون شک اين قشر موثر جامعه با استفاده از توانايي و شايستگي هاي خود مي توانند به توسعه و پيشرفت هرچه بيشتر کشور در بخش هاي مختلف کمک کنند.
در 2 سال گذشته با همراهي و حمايت دولت تدبير و اميد بيش از 50 کرسي مديريتي و تصميم سازي در نقاط مختلف کشور به زنان سپرده شده است و بانوان توانمند موفق شدند در سطح مديريت کلان و در کرسي هاي مرتبط با وزارتخانه ها منصوب شوند و در اين مدت تعدادي نيز بر مسند پست هاي مياني و مديرکلي دستگاه هاي مختلف اجرايي نشسته اند.
اما همدان اولين استاني بود که از بين 9 فرمانداري، هشت معاون فرماندار زن انتخاب کرد و در اسفند 96، يکي از بانوان به عنوان نخستين معاون فرماندار زن در استان همدان در معاونت عمراني و برنامه ريزي فرمانداري شهرستان رزن معرفي شد.
سيد سعيد شاهرخي استاندار همدان پس از انتصاب خود در اين سمت، ادامه برنامه استاندار سابق و در راستاي سياست هاي دولت روند واگذاري مسئوليت به جوانان و بانوان توانمند را در برنامه کاري خود قرار داد و در يکي از نشست هاي خود اعلام کرد در واگذاري مسئوليت به جوانان و بانوان «دستمان نمي لرزد» و به همين منظور براي هر فرماندار يک معاون زن منصوب کرده ايم.
شاهرخي قول داد که سهم 30 درصدي بانوان فرهيخته و توانمند در سطح مديريت دستگاه هاي اجرايي استان تحقق خواهد يافت و به مديران ساير دستگاه هاي اجرايي نيز تاکيد کرد که سپردن مسئوليت به بانوان را آغاز و اين راهبرد را عملياتي کنند.
با توجه به اهميت اين موضوع و توانمندي بانوان اين روند ادامه يافت تا جايي که در چند روز گذشته نيز مسئوليت سرپرستي فرمانداري اسدآباد به يکي از بانوان واگذار ‌شد.
اين در حالي است که ساير مديران استان همدان نيز در اين زمينه کوي سبقت را از يکديگر ربودند و با سپردن مديريت به بانوان براي تحقق اين مصوبه پيشگام شدند و در اين راستا سرپرستي اداره کل ورزش و جوانان اسدآباد نيز چندي پيش به يکي ديگر از زنان واگذار شد تا پاي بانوان به عرصه مديريت ورزشي نيز باز شود.
ايجاد زمينه و فضاي مناسب براي فعاليت و حضور بانوان مستعد و توانمند در امور مختلف را به فال نيک مي گيريم اما با توجه به اين نکته که دولت علاوه بر حضور بانوان و جوانان در عرصه هاي مديريتي بر شايسته سالاري نيز تاکيد دارد و يکي از مولفه هاي شايسته سالاري نيز داشتن تخصص و توان بالاي مديريتي است لذا انتظار مي رود مديران ارشد در واگذاري مسئوليت به زنان و بانوان با حساسيت لازم قدم بردارند و به دور از مسايل شعاري و احساسي با مطالعه و استفاده از نظرات کارشناسي افرادي توانمند، متخصص و آشنا به مسايل اجرايي و سياسي را به کار گيرند.
اميد است بانوان توانمند و متخصص که با اعتماد دولت تدبير و اميد بر کرسي مديريت تکيه زده اند همانند سابق با استفاده از تجربه و با اتکا به توان و دانش و ارتقاي مهارت هاي علمي و عملي خود بتوانند در سالي که يکي از مهمترين انتخابات کشور برگزار مي شود همپاي مردان براي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام هاي موثري بردارند.
خبرنگار مرکز همدان
انتهاي پيام /*

نظر شما