شناسهٔ خبر: 32950297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون اسکواش | لینک خبر

مجمع عمومي هيات اسکواش خراسان رضوي با حضور سليماني برگزار شد

سليمانی: مشهد باید قطب اسکواش کشور شود

صاحب‌خبر -

سليمانی: مشهد باید قطب اسکواش کشور شود

به گزارش روابط‌ عمومی هیات اسکواش خراسان رضوی، در ابتدای این مجمع، اصغری رئیس هیات اسکواش استان ضمن تشکر از حضور رئیس فدراسیون و کمیته های استانی، به ارائه گزارشی از عملکرد این هیات در سال 97 پرداخت که از مهمترین موارد می‌توان به اعزام رده های سنی مختلف به مسابقات کشوری، تلاش در جهت اشاعه بخش همگانی، برگزاری کارگاه های دانش افزایی، قهرمانی در لیگ دسته یک کشور، توسعه و احداث مجموعه‌های مختلف اسکواش استان از جمله مجموعه سجاد، فعالیت شهرستان ها و... اشاره کرد.

وی همچنین مهمترین برنامه‌های سال 98 را برشمرد و گفت: ضمن توجه به بعد قهرمانی به بخش همگانی و فرهنگی توجه بیشتری خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از قابلیتهای بیشتری بهره ببریم.
با آموزش و پرورش جلسات خوبی داشتیم و با رايزني صورت گرفته کلاسهای استعدادیابی در برخی مدارس شهر برگزار می‌گردد. اکنون نیز درحال تست استعدادیابی در مدارس هستیم.

وی همچنین افزود : فعال سازی شهرستان ها، برگزاری کلينيک های داوری ملی و جلسات هم انديشي از برنامه های ماست. با توجه به بازدید و کمک‌های آقای فتاحی و مساعدت ایشان امیدواریم پدل مجموعه سجاد را نیز به زودی اجرا کنیم تا زودتر از سالن اسکواش به بهره برداری برسد. درپایان جا دارد از دکتر سلیمانی و کمکهای فدراسیون تشکر ویژه داشته باشم.

در ادامه فتاحی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس فدراسیون و سایر حضار به کمک‌های اداره کل به ورزش اسکواش و اراده این اداره مبنی بر حمایت از رشته مهیج اسکواش اشاره کرد و گفت : فدراسیون با کمک آقای سلیمانی قدمهای زیادی برداشته و قطعا بزودی شاهد موفقیت های بسیاری خواهیم بود. این رشته در بسیاری از استان ها کاملا فقیر است ولی در شهرهای کوچک نیز اکنون در حال اجراست.

وی در ادامه ضمن تقدیر از صبوریان، مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان گفت: سال گذشته برای احداث زمین‌های هیات فعالیت کرده اند و امسال ما علی رغم کمبود اعتبارات به صورت جدی این پروژه را دنبال می‌کنیم و امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم این مجموعه بین‌المللی را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: نکته مهم این است که ورزشکاران ما تا زمان افتتاح مجموعه به جایگاه خوبی در کشور برسند، نمیخواهیم پایگاهی برای سایر استان ها باشد و بچه های مشهد حتما جزو بهترین‌ها باشند. جذب اسپانسر دور از دسترس نیست و ما نیز کنار شما هستیم.

وی در پایان گفت: نکته مهم براي ما نگاه به کل استان است و امیدواریم در تمام شهرستان ها این رشته را فعال کنیم. و امیدواریم رقابت بین باشگاهی نیز در استان باشیم.

در ادامه سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: از همه زحمت کشان اسکواش این استان تقدیر و تشکر دارم. خراسان رضوی استانی معمولی نیست و بسیار ویژه است. و انتظارات ازاین استان بسیار زیاد است. نگاه استانی بسیار مهم است و مشهد باید در کنار شهرستان هایی همچون سبزوار، نیشابور و.. باشد.

وی در ادامه گفت: از مشهد در زمینه کرسی‌های فدراسیون انتظار بیشتری داریم! چرا از این جمع افراد فقط یک مسئول و دبیر کمیته داوران کشور داریم. چرا لیگ بدون مشهد است و خلا نام مشهد در کشور دیده می‌شود؟ در کشور مسابقات زیاد است و مشهد بدون لیگ و شهرستان ها اصلا معنی ندارد.

وی همچنین گفت: حداقل نیاز است اسم اسکواش و پدل و... به گوش مشهدی ها خورده باشد. نمی‌شود چراغ خاموش در این راه حرکت کرد. نباید در لاک خودمان بمانیم. به طور جدی پدل و راکت بال را باید داشته باشیم.

سلیمانی در ادامه افزود : هیات رئیسه فعال و کارآمد و هم افزایی نیاز است و در لیگ حتما باید ورود کنید. مشهد باید قطب اسکواش ایران بشود. در حوزه مربیان نیز باید بیشتر تلاش کرد. در داوری نیز باید افراد بیشتری داشته و ‌شاخه جونیور را حتما فعال کنید. سامانه مبین کارت عضویت و بیمه ورزشی سه مورد بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: در این جلسه نسبت به جلسه قبلی روح مثبت بیشتری داشتیم و امیدوارم روزهای بسیار روشنی برای هیات اسکواش خراسان رضوی رقم بخورد.

در پایان نمایندگان کمیته ها و شهرستان‌های مختلف سوالات خود را از رئیس فدراسیون اسکواش پرسیده و به ذکر دغدغه‌های خود پرداختند.

برای مشاهده گالری تصاویر اینجا را کلیک کنید.

نظر شما