شناسهٔ خبر: 32950228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار آستارا:

توصیه می‌کنم دونالد ترامپ کتاب ‹تاریخ بی خردی» را حتما مطالعه کند.

فرماندار آستارا تاکید کرد: توصیه می‌کنم آقای ترامپ حتما کتاب تاریخ بی‌خردی اثر باربارا تاکمن، نویسنده آمریکایی و کتاب‌هایی که پیرامون هشت سال دفاع مقدس مردم کشورمان به رشته تحریر درآمده است را مطالعه کند و از آنها عبرت بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسن رستم‌زاد فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در نشست «کتابخوان مدیران» روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: توصیه می‌کنم آقای ترامپ حتما کتاب تاریخ بی‌خردی اثر باربارا تاکمن، نویسنده آمریکایی و کتاب‌هایی که پیرامون هشت سال دفاع مقدس مردم کشورمان به رشته تحریر درآمده است را  مطالعه کند و از آنها عبرت بگیرد، چون نویسنده هموطنش هم در  کتاب مذکور با الگو قراردادن برخی رخدادهای معروف تاریخ جهان از دوره باستان تاکنون تلاش کرده است به نقد رفتار فرمانروایانی بپردازد که امروزه امثال ترامپ در مواجهه با این رویدادها از ه‍مان جمله‌اند.

وی در این نشست که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و با معرفی هفت کتاب از سوی مدیران مدعو برگزار شد، دو کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس به نام‌های «میمک و دا » را به حضار معرفی و توصیه کرد که مدیران هر سه کتاب معرفی شده را مطالعه نمایند که با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور، چنین اوضاع و احوالی برای کتاب و کتابخوانی زیبنده فرهنگ کهن ایرانی نیست.

رستم‌زاد اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مرتبط با کتاب، فرهنگ مطالعه را ترویج می‌دهد و مدیران شهرستانی که از دیرباز به مهد علم و فرهنگ و هنر، زبانزد ایرانیان بوده‌اند به این نشست‌ها اهمیت وافری دهند.

حسن رستم زاد افزود: سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین و نشانگر کم توجهی به مقوله کتاب است و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای تشویق مردم به مطالعه، طرح‌های ابتکاری بیشتری مانند احیای قرائت‌خانه‌ها را اجرا کند فرماندار و تشکیلات ستادی هم قطعا در راه ترویج این مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های شهرستان در تحقیق و تالیف کتب علمی جایگاه درخوری دارند که لازم است از این ظرفیت‌ها هم در پیشبرد برنامه‌های علمی و فرهنگی، بیش از پیش استفاده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما