شناسهٔ خبر: 32950211 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محسن علی‌اکبری: مسیر بن‌بستی که وزارت ارشاد ترسیم کرد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی وکیل مدافع با اعلام نارضایتی از وضعیت اکران در ماه مبارک رمضان گفت: مشکل اساسی ما سلیقه مخاطب است که محصول سیاستگذاری غلط رسانه ملی و وزارت ارشاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وضعیت اکران فیلمها و رویه اکران هر سال پیچیده‌تر و بی‌سامان‌تر از سال قبل می‌شود و دیگر رویه‌ای کاملا لیبرال به‌خود گرفته، در صورتی که وضعیت سینمای کشور قائل به مداخله دولتی در ساخت و تولید است اما توزیع به حال خود رها شده‌ است. این بی‌سامانی در اکران ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده و صدای تهیه‌کنندگان و سینماداران را هم درآورده است.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «وکیل مدافع» که پیش از این تهیه‌‌کنندگی فیلمها و سریالهایی چون «مریم مقدس»، «مردان آنجلس»، «تلفن همراه رئیس جمهور» و «کتاب قانون» را برعهده داشته با اعلام نارضایتی از وضعیت اکران در ماه مبارک رمضان توضیح داد: گرفتن اکران در شرایط فعلی با توجه به نوع نگاه حاکمیتی در شورای صنفی نمایش و مجموعه سینما‌دارها به فیلمهای ارزشی و پرمحتوا کار بسیار دشواری است، این رویه اکران که در ساختار دولتی سینما تعریف شده اصلا به این گونه فیلمها اکران نمی‌دهند.

وی به گفت‌وگویی که پیش از این با او شده بود اشاره کرد و ادامه داد: گفت‌وگویی از من منتشر شد که در آن عنوان کرده بودم از اکران فیلم راضی هستم. مفهوم این رضایت شرایطی که فیلم در آن اکران می‌شود نیست؛ رضایت من از این است که با توجه به شرایطی که همه می‌دانیم درباره اکران باز هم فرصت اکران پیدا کردیم، فارغ از اینکه اصلا در چه فصل و ماهی این اکران را کسب کردیم. بعد از اینکه اصلا فیلم اکران شد می‌توانیم به موضوع فروش و مخاطب و درآمد بپردازیم.

محسن علی‌اکبری گفت: ما در شرایطی فیلم می‌سازیم و آن را روی پرده سینما می‌بریم که اصلا سینمادار اجازه اکران به فیلمها نمی‌دهد.

وی افزود: البته برای عدم فروش یا ناموفق بودن فیلم در اکران نباید بهانه آورد. باید به صورت کلان به موفق یا ناموفق بودن برخی فیلمها بر پرده سینما نگاه کرد.

تهیه‌کننده فیلم «وکیل مدافع» با گلایه از سیاستگذاری‌های کلان در عرصه فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: به مقدار زیادی صدا و سیمای ما و بعد از آن وزارت ارشاد مقصر تغییر فرهنگ مخاطب ایرانی هستند. آنها ذائقه مخاطب ایرانی را عوض کرده‌اند. مخاطب را از کارهای ارزشی و ماندگار جداکردند. آنها مقصرند که مخاطب امروز سینما به سمت کارهای مجهول‌الهویه و بی‌رنگ‌وبو می‌رود که هیچ خاصیتی ندارد و پر از شوخی‌های جنسی و موارد آنچنانی است.

تهیه‌کننده «اصحاب کهف» تصریح کرد: حال در شرایطی که ذائقه مخاطب عوض شده تنها می‌توان صبر کرد تا این مسیر را طی کند و به بن‌بست بخورد. وقتی مخاطب از این مسیر انحرافی برگشت دوباره فیلمهای ارزشمند پرمخاطب خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت کنونی هرچقدر تبلیغات داشته باشیم، هرچقدر تلویزیون اقدام به پخش تیزر بکند، چون مخاطب در این مسیر نیست نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. وقتی مخاطب به بن‌بست خورد و فهمید که برخی سینماگران ایرانی مسیر اشتباهی پیش روی او قرار داده‌بودند آن وقت جریان اصلی سینما را خواهد شناخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما