شناسهٔ خبر: 32950200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

نیمی از جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رسول ظفرمند گفت:حدود نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا ،مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشستی با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسئولین و اصحاب سلامت شهرستان نکا که در فرمانداری این شهر برگزار شد، بیان داشت : سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار سازمان الکترونیک ، اقدام به اجرای پروژه‌های رسیدگی الکترونیکی اسناد ، نسخه‌نویسی الکترونیک ، استحقاق سنجی الکترونیک و نظام ارجاع الکترونیک نموده است که در مرحله نخست در شش استان مازندران ،گلستان ، گیلان ، زنجان ، آذربایجان شرقی و فارس مراحل اجرایی خود را طی می نماید.

رسول ظفرمند در ادامه افزود: یقیناً پیاده‌سازی طرح های الکترونیک بیمه سلامت،  نیاز به فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش سلامت جامعه دارد زیرا این تغییر ذائقه نیازمند صرف فرصت، توانمندسازی و آموزش لازم جهت همگانی نمودن و اجرای صحیح در سطح جامعه دارد.

وی همچنین در حاشیه این نشست در مصاحبه با خبرنگاران افزود : اداره کل بیمه سلامت مازندران در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت نموده است و بیش از ۲۳۰۰ مؤسسه درمانی نیز در سطح استان با این اداره کل طرف قرارداد می باشند . وی در ادامه افزود : حدود نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این جمعیت بیمه شده به صورت رایگان و بدون پرداخت حق سرانه تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

در ادامه این نشست نیز هر یک از مدیران و مسئولان سلامت شهرستان نکا مباحث و مطالب خود را در راستای اجرای پروژه های الکترونیک در این شهرستان با مدیرکل بیمه سلامت مازندران مطرح نمودند. در پایان نیز پاسخ ها و آموزشهای لازم  جهت آشنایی هرچه بیشتر با مراحل کار با سامانه الکترونیکی و مراحل اجرایی این طرح ها توسط رییس اداره it این اداره کل ارائه شد.

لازم به ذکر است در این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نکا برگزار شد، دکتر ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، محمدیان،معاون فرماندار نکا، مدیر مرکز بهداشت و درمان و مسئولین این مرکز، سرپرست بیمارستان امام(ره)، رئیس مخابرات، رئیس تامین اجتماعی، رئیس نظام پزشکی، سرپرست بهزیستی، رئیس اداره it بیمه سلامت استان، رئیس بیمه سلامت نکا، نماینده پزشکان خانواده شهری و روستایی، مدیر بیمارستان بوعلی، نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی، نظام پزشکی و اصحاب رسانه این شهرستان حضور داشتند.

 

نظر شما