شناسهٔ خبر: 32950174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

محمد سالاری:

مناسب سازی معابر و فضاهای شهری در اولویت جدی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر

بررسی موضوع مناسب سازی فضاهای شهری و معابر برای جامعه شهری و به ویژه گروه‌های خاص از جمله معلولین و سایر گروه‌های توانخواه در دستور جلسه روز سه‌شنبه این هفته کمیسیون شهرسازی و معماری شورای هر تهران قرار داشت.

صاحب‌خبر -

 

 

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در خصوص این جلسه گفت: از آنجایی که یکی از رویکردهای اولویت دار این کمیسیون و شورای پنجم رویکرد انسان محوری است، موضوع مناسب سازی فضاهای شهری اعم از معابر، پیاده راه ها،ایستگاه های اتوبوس، تاکسی، مترو، پارک ها و بوستان ها، اماکن عمومی و ساختمان های شهر تهران در اولویت جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این جلسه،کمیته شهرسازی این کمیسیون به ریاست همکار ارجمندم سرکار خانم دکتر نژادبهرام و همکارانشان، گزارشی مفصل و مبسوط از مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه دادند. بر اساس این گزارش، برگزاری مستمر جلسات ستاد مناسب سازی شهرداری و مناطق ۲۲ گانه، تدوین سیاست ها و ساز و کارهای مربوطه و نیز تدوین مکانیسم راهبری و نظارت، عملیاتی کردن سیاست ها و اقدامات اجرایی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و تمامی مناطق و معاونت های شهرداری پروژه‌های خود را در گستره شهر تهران آغاز کرده اند.

سالاری اضافه کرد: با توجه به سه برابر شدن بودجه این حوزه، ان شاء الله تا پایان سال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه ماموریتی خواهیم بود. مطالبه‌گری جامعه شهری و دیده بان ها در نهادینه کردن و عملیاتی شدن مناسب سازی در سطح شهر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد که این کمیسیون نیازمند شکل گیری نظارت همگانی و مطالبه‌گری عمومی برای تحقق این ماموریت است.

 

نظر شما