شناسهٔ خبر: 32950170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۶ میلیارد تومان مجموع اعتبار پیشنهادی برای اجرای پروژه‌های آسیب دیده از سیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، مجموع اعتبار پیشنهادی برای اجرای پروژه‌های آسیب دیده از سیل فروردین امسال استان را بیش از ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در اثر وقوع سیل در فروردین امسال، ۴۴ نقطه در حوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی دچار لغزش، ریزش و رانش شد که جسم و رویه راه آن‌ها تخریب شده است.

وی درباره فهرست پروژه‌های آسیب دیده از سیل در بخش طرح روکش آسفالت و ایمن سازی راه‌های اصلی نیز گفت : در این میان ۲۱۰ کیلومتر آسفالت گرم وهمچنین به همین مقدار لکه گیری در شهرستان‌های روانسر، جوانرود، کرمانشاه، ثلاث باباجانی، پاوه، دالاهو، صحنه، سرپل ذهاب، هرسین، قصرشیرین، سنقر و گیلانغرب انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه، اعتبار پیشنهادی برای اجرای عملیات مذکور را ۴۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افزایش اعتبار بتوانیم دیگر طرح‌های در دست اجرا را نیز به سرانجام برسانیم.

کرمی همچنین درباره فهرست پروژه‌های آسیب دیده توسط سیل از جمله طرح روکش آسفالت و ایمن سازی راه‌های اصلی، فرعی و غیرشریانی، گفت: در این رابطه نیز ۱۸۳ کیلومتر آسفالت گرم، ۲۰۹ کیلومتر لکه گیری، ۶۴ کیلومتر ماسه آسفالت، ۱۲ کیلومتر بازیافت و ۱۸۲ کیلومتر درزگیری انجام شده است.

وی میزان اعتبار پیشنهادی برای اجرای عملیات روکش تقویتی و حفاظتی در پروژه‌های مذکور را ۵۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: این پروژه‌ها اکنون در محور‌های سنقر، کرمانشاه، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و هرسین در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: امسال حدود ۲۵۶ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح ۱۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در نظر گرفته شده است.

 کرمی با اشاره به شناسایی ۱۰۲ نقطه حادثه‌خیز در محور‌های استان کرمانشاه، افزود: تعدادی از این نقاط پرتصادف هم هستند و آشکارسازی و اصلاح این نقاط در اولویت قرار دارد.

وی تعداد نقاطی که تاکنون حادثه‌خیزی آن‌ها رفع و اصلاح شده را ۳۶ مورد اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان ۶۶ نقطه دیگر نیز به ترتیب اولویت و بر اساس تامین اعتبار اصلاح خواهند شد، گفت: برای امسال نیز ۱۶ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز استان را تعریف کرده ایم.

کرمی اعتبار در نظر گرفته شده برای اصلاح این نقاط را حدود ۲۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی معتقد است، اصلاح نقاط حادثه‌خیز تاثیر بسزایی در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای دارد .

 

 

انتهای پیام/د

۴۴ نقطه در حوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی دچار لغزش، ریزش و رانش شد

 

برچسب‌ها:

نظر شما