شناسهٔ خبر: 32950128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی خبرداد؛

اجرای ۲۲۰۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور

نیشابور- معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه سرمایه گذاری حوزه گردشگری در شهرهای مختلف اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اربابی جمعه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حکیم عمر خیام میراث گران بهایی برای بشریت و ایران اسلامی به یادگار گذاشته است و ما به عنوان متولیان میراث فرهنگی باید میراث دار این سرمایه باشیم.

وی افزود: امیدواریم به همت مدیران شهری و مدیران استانی طرحی جامع برای محور عرفان که بین حکیم عمر خیام و عطار نیشابوری و مفاخر نیشابور است اجرا کنیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سیاست‌های کلی برای جذب حداکثری در حوزه گردشگری و میراث است که این سیاست‌ها با هم افزایی خوبی که بین حاکمیت، قوه مقننه و قوه قضائیه وجود دارد نشان دهنده آن است که سال ۹۸ از سال گذشته بهتر خواهد بود.

وی بیان کرد: باید مسیرهای گردشگری را تغییر دهیم و مانند محور به آن نگاه کنیم و نقاط بسیار خوبی در نیشابور داریم که به صورت نقطه‌ای است و باید تبدیل به محور شود تا گردشگر وقت بیشتری در این محل صرف کند زیرا صرف وقت زیاد باعث ماندگاری گردشگر خواهد شد.

اربابی اظهار کرد: روزهای ملی پررنگ‌تر از گذشته شده است و بزرگترین سرمایه‌هایمان را تبدیل به روز ملی کرده ایم و فقط نیازمند آن هستیم که برنامه‌های گردشگری را کمی تقویت کنیم و نگاه باز تری به گردشگری داشته باشیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور ابراز کرد: تمام تلاش سازمان میراث فرهنگی، جذب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی است که می‌تواند با هم افزایی که با منابع دولتی می‌تواند انجام شود اتفاق خوبی در حوزه جذب سرمایه گذار رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه سرمایه گذاری در تأسیسات گردشگری کشور در حال انجام است که بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان حجم این سرمایه گذاری ها بوده و سالانه تعدادی از پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد و تعدادی به این حوزه اضافه می‌شود.

اربابی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰۰ پروژه به پروژه‌های سرمایه گذاری میراث فرهنگی اضافه شد و باید گفت خوشبختانه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری رو به افزایش است.

نظر شما