شناسهٔ خبر: 32950082 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قربانی:

هدفمند کردن یارانه‌های موجود با اولویت حوزه سلامت باشد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بهترین راه برای مدیریت تغذیه افراد کم درآمد و اقشار آسیب پذیر،انتقال منابع و بودجه بیشتر به حوزه سلامت و هدفمند کردن یارانه‌های موجود با اولویت حوزه سلامت است.

صاحب‌خبر -

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سوء تغذیه کودکان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: یکی از مشکلات عمده در حوزه سلامت بحث تغذیه گروه‌های هدف است، کودکان زیر 5 سال و 5 - 12 سال و خانم‌های باردار وشیرده در بخش گروهای هدف قرار دارند و تغذیه آنها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

کاهش قابل توجه سرانه مصرف پروتئین در کشور

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات تغذیه و سلامت همیشه مورد توجه بوده است،ادامه داد: فشار‌های اقتصادی و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساس باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و تاثیرات محسوسی بر سفره مردم داشته و سرانه مصرف گوشت، شیر و لبنیات در معرض کاهش قابل توجه قرار گرفته است.

هدفمند کردن یارانه‌های موجود با اولویت حوزه سلامت

قربانی با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی پروتئینی و کاهش قدرت خرید مردم، یادآور شد: بهترین راه برای مدیریت تغذیه مردم بالاخص افراد کم درآمد و اقشار آسیب پذیر که نمی‌توانند اقلامی مانند گوشت، شیر و پروتئین‌ها را تهیه کنند، انتقال منابع و بودجه بیشتر به حوزه سلامت و هدفمند کردن یارانه‌های موجود با اولویت حوزه سلامت است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به‌ افراد نیازمند داشته باشد چرا که به دلیل ناتوانی در تهیه مواد غذایی ضروری چون گوشت، شیر و مواد پروتئینی دچار سوتغذیه می‌شوند. دولت باید تدابیری برای بهبود وضعیت غذایی افراد نیازمند و آسیب پذیر داشته باشد، از طرفی پرداخت کالا برگ به این افراد می‌تواند در جهت رنگین شدن سفره‌‌ها و بهبود وضعیت تغذیه نیازمندان مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سیاست واضح و قطعی دولت و وزارت بهداشت در شرایط تورمی کنونی که قدرت خرید خانوارها خصوصا در مورد هزینه‌های خوراکی دچار محدودیت است باید کنترل قیمت در حوزه سلامت و جلوگیری از هرگونه فشار مضاعف به مردم و بیماران باشد. 

پایان پیام

نظر شما