شناسهٔ خبر: 32949288 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

56 میلیارد تومان برای پروژه های آسیب دیده راهداری نیاز است

​کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، مجموع اعتبار پیشنهادی برای اجرای پروژه های آسیب دیده از سیل فروردین امسال استان را بیش از 56 میلیارد تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

فریبرز کرمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اثر وقوع سیل در فروردین امسال، 44 نقطه در حوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی دچار لغزش، ریزش و رانش شد که جسم و رویه راه آن ها تخریب شده است.
وی درباره فهرست پروژه‌های آسیب دیده از سیل در بخش طرح روکش آسفالت و ایمن سازی راه‌های اصلی نیز گفت: در این میان 210 کیلومتر آسفالت گرم وهمچنین به همین مقدار لکه گیری در شهرستان های روانسر، جوانرود، کرمانشاه، ثلاث باباجانی، پاوه، دالاهو، صحنه، سرپل ذهاب، هرسین، قصرشیرین، سنقر و گیلانغرب انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه، اعتبار پیشنهادی برای اجرای عملیات مذکور را 46 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افزایش اعتبار بتوانیم دیگر طرح های در دست اجرا را نیز به سرانجام برسانیم.
کرمی همچنین درباره فهرست پروژه‌های آسیب دیده توسط سیل از جمله طرح روکش آسفالت و ایمن سازی راه‌های اصلی، فرعی و غیرشریانی، گفت: در این رابطه نیز 183 کیلومتر آسفالت گرم، 209 کیلومتر لکه گیری، 64 کیلومتر ماسه آسفالت ، 12 کیلومتر بازیافت و 182 کیلومتر درزگیری انجام شده است.
وی میزان اعتبار پیشنهادی برای اجرای عملیات روکش تقویتی و حفاظتی در پروژه‌های مذکور را 56 میلیارد و 166 میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: این پروژه‌ها اکنون در محورهای سنقر، کرمانشاه، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و هرسین در دست اجراست.
​استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
اکنون 243 دستگاه اتوبوس، هزار و 365 مینی بوس و یک هزار و 208 دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می دهند.
27 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.
همچنین هم اکنون بیش از سه هزار و 561 هزار راننده برون شهری در استان مشغول فعالیت هستند.
بیش از 2 میلیون نفر در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.
3033/8066

نظر شما