شناسهٔ خبر: 32945795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه فردا رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت روزجهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، فردا (۲۸ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهارکرد: مردم استان فردا (شنبه) می‌توانند از ۱۲ موزه و محوطه تاریخی استان که بلیط فروشی دارند، بصورت رایگان بازدید داشته باشند.

وی افزود: محوطه جهانی بیستون، محوطه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، موزه خط و کتابت و پارینه سنگی در تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک از جمله این موزه‌ها و اماکن تاریخی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: همچنین موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های دالاهو، پاوه، سنقر و صحنه نیز در این روز آماده بازدید رایگان هم استانی‌ها خواهد بود.

وی بااشاره به تغییر ساعت بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در ماه رمضان، اعلام کرد: هرچند ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر است، اما در این روز ساعت کار آن‌ها را دو ساعت (تاساعت ۲۰) افزایش داده ایم تا مردم بیشتری بتوانند بازدید داشته باشند.

قادری همچنین به آغاز هفته میراث فرهنگی هم اشاره کرد و بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای این هفته در استان تدارک دیده شده، عنوان کرد: در نخستین روز هفته میراث فرهنگی (شنبه) برپایی نمایشگاه آثار برگزیده خوشنویسی انجمن خوشنویسان کرمانشاه را در تکیه بیگلربیگی خواهیم داشت.

وی زمان برپایی این نمایشگاه را ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد و ساعت بازدید از آن را از ۹ صبح تا ۱۹ عصر اعلام کرد.

انتهای  پیام/ز

 

آغاز هفته میراث فرهنگی

نظر شما