شناسهٔ خبر: 32942488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

اخلاق، تهذیب و پرورش روح در آموزش وپرورش نادیده گرفته می شود

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: اخلاق، تهذیب و پرورش روح در آموزش وپرورش نادیده گرفته می شود که باید در این زمینه اقدام و برنامه ریزی لازم انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی در دومین ضیافت افطاری که در دهمین شب ماه مبارک رمضان و مصادف با شب رحلت حضرت خدیجه کبری(س) در بیت علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم با حضور آیت الله العظمی سبحانی و خانواده علامه طباطبایی برپا شده بود، در جمع اساتید حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه هفته گذشته مطالبی نسبت به قضایایی که در برخی مدارس تهران رخ داده بود، بیان شد که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و مجامع آموزشی داشت و برخی بیان کردند که مگر روحانیت باید در آموزش وپرورش دخالت کند؟ گفت: افرادی که اینگونه صحبت می کنند ظاهرا سابقه آموزش وپرورش را نمی دانند و مطلع نیستند که آموزش وپرورش از ابتدا با حضور روحانیون فاضل شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با مشاهده تصاویر قدیمی در۵۰ سال پیش می توان متوجه شد که این نهاد همواره مورد توجه علما و بزرگان بوده است اما متاسفانه پس از انقلاب حضور روحانیت در آموزش و پرورش کم رنگ شد و این تبعاتی که هم اکنون در عرصه های فرهنگی مشاهده می شود به این دلیل است که نخبگان، علما و فضلا در این نهاد آموزشی بزرگ حضور کمتری دارند.

وی اظهارداشت: فرزندان ما ۱۲ سال به مدرسه می روند اما از معلمان اخلاق، تهذیب نفس و پرورش روح خبری نیست و درس قرآن هم غالبا به صورت صوری برگزار می شود و معلمان غیرتخصصی، قرآن را آموزش می دهند و در نتیجه دانش آموز مدرک دیپلم را اخذ می کند اما نمی تواند حتی از روی قرآن بخواند لذا این سیستم آموزشی، درس قرآن را نمیتواند درست اجرا کند و اینها اشکالاتی است که بر نظام آموزش و پرورش ایران وارد است.

نجفی قدسی در مورد درآمد روحانیون نیز بیان کرد: امروزه وضعیت معیشتی عموم روحانیت مناسب نیست و آنان مخصوصا طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و درآمد بسیار ناچیزی دارند که حتی از معلمان هم درآمدشان کمتر است و با نهایت سختی زندگی می کنند اما برخی چند مسئول را می بینند و وضعیت اقتصادی همه آنان را به یک شکل قیاس می کنند اما قاطبه روحانیت جزء ضعفای جامعه هستند و با این حال در همه صحنه ها کمک رسان هستند و به عنوان مثال اخیرا شش هزار روحانی به کمک سیل زدگان شتافتند.

وی اظهار امیدواری کرد به عنایت الهی همانگونه که باران هایی پی در پی و سیل آسا که فواید بسیاری را به بار آورد و در عین حال که خساراتی هم داشت، اما آینده بسیار خوبی را برای کشورمان رقم خواهد زد، دوره تحریم ها نیز به لطف الهی هم سپری شده و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب نشینی خواهد شد و اراده ملت ایران قوی تر است چون علاوه بر اراده خود توکل به خدا را هم دارد.

نظر شما