شناسهٔ خبر: 32940565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسای سه قوه 370 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند

زاهدان- ایرنا- مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت:بجز رهبر معظم انقلاب که هرساله چراغ اول کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در جشن گلریزان روشن می کنند رئیس جمهوری 270 میلیون، رئیس قوه قضاییه 50 میلیون، رئیس مجلس 30 میلیون و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام 20 میلیون تومان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید اسدالله جولایی پنجشنبه شب در مراسم جشن گلریزان که با حضور علمای شیعه و سنی، مسئولان، معتمدان و بزرگان طوایف و خیران سیستان و بلوچستان در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: هفت هزار و 932 نفر زندانی غیرعمد سال گذشته از زندان آزاد شدند که 260 نفر زن و هفت هزار و 672 نفر مرد بودند.
وی مجموع بدهی این افراد را 15 هزار و 977 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این زندانیان با تلاش همه عزیران در سراسر کشور از زندان آزاد شدند و قریب به 48 درصد از این مبلغ بدهی توسط ستاد دیه و رئیس سازمان زندان های کشور از افراد شاکی گذشت و رضایت اخذ کنند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: در شاخص استانها اصفهان با 926 نفر، تهران 833 نفر و فارس 520 نفر از زندان آزاد شدند.
وی بیان کرد: هم اینک 13 هزار و 450 نفر بدهکار جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 2 هزار و 450 میلیارد تومان در سراسر کشور در زندانها به سر می برند که امیدواریم در بیش از 300 جشن گلریزانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود مبالغ خوبی برای آزادی این زندانیان جمع آوری شود.
جولایی گفت: از این تعداد هشت هزار و 642 نفر تک جرمی هستند و بقیه بعضی جرم های قابل گذشت را دارند که در هیات امنای استانها و هیات مدیره ستاد دیه کشور از تخفیف هایی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر ستاد دیه طرح بررسی، اصلاح و اجرای قانون اجباری بیمه شخص ثالث که در سال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید نتایج خوبی داشت که حاصل آن کاهش شمار رانندگان زندانی است.
مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار داشت: دومین اقدام مثبت و درخور تحسین ستاد دیه پیگیری اصلاح قانون چک بوده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم بیان کرد: بهترین اعمال از نگاه ذات ربوبی دل مومن را خوش کردن است که این امر محبوبترین عمل هاست.
آیت الله عباسعلی سلیمانی گفت: در بین همه مومنان رنجورتر و محزون تر از زندانی و بیمار کسی نیست و جشن گلریزان به برکت ماه رمضان عالیترین فرصت برای انجام محبوبترین عمل یعنی خوشحال کردن مومنان است
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان کمک های خیران در جشن های گلریزان استان جمع آوری شد.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: امسال با همت ستاد دیه 41جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد که سومین استان در کشور با این رقم جشن گلریزان هستیم.
وی افزود: عمده جشن های گلریزان در ماه رمضان و بخشی بعد از این ماه مبارک برگزار خواهند شد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش بینی می شود امسال مبلغی بیشتر از سالهای گذشته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان جمع آوری شود.
وی ادامه داد: از سال 97 تاکنون 152نفر از زندان آزاد شدند که 151 نفر مرد و یک نفر محکوم زن بوده است.
حجت الاسلام حمیدی گفت: از این تعداد 13 نفر محکوم دیه، 42 نفر محکوم مالی و 97 نفر محکوم مهریه و نفقه با مجموع بدهی بیش از 2 میلیارد تومان بودند.
وی افزود: هم اینک 64 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی یک میلیارد و 300 میلیون تومان در زندانهای سیستان و بلوچستان بسر می برند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: زمانی که در اندیشه انسان خیر و همدردی باشد انسان خوبی بشمار می رود و همه انسانها گرفتار هستند و جدا از دین، فرقه و مذهب باید به یکدیگر کمک کنیم.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی از خداوند متعال برای خیران و همه کسانی که این جشن ها را اجرا می کنند طلب توفیق کرد.
در پایان این مراسم 9 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که پیش از این با کمک خیران و ستاد دیه سیستان و بلوچستان جرایم آنها پرداخت شده بود حکم آزادیشان را دریافت کردند.
همچنین در این مراسم یک میلیارد و 340 میلیون تومان از سوی شرکت کنندگان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان کمک و متعهد شدند.
9923**3213

نظر شما