شناسهٔ خبر: 32937204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رای ۲۱ پرونده حقوقی به نفع استانداری کردستان صادر شد

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کردستان گفت: سال گذشته رای مراجع قضایی رسیدگی کننده به ۲۱ پرونده حقوقی به نفع استانداری کردستان صادر شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مسعود روحانی گفت: این تعداد پرونده از مجموعه پرونده‌های قضایی له یا علیه استانداری پیگیری شده و عموما شکایت‌های مردمی از فرمانداری ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها بود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های قضایی از وظایف محوله این اداره کل است، افزود: ۲ فقره پرونده نیز بر علیه مجموعه استانداری کردستان رای خورد که اعتراض نسبت به حکم صادره، اعلام شده است.

روحانی اضافه کرد: انجام مشاوره حقوقی به کارکنان استانداری و فرمانداری ها، تدوین دفاعیه برای ارجاع به دیوان عدالت اداری، تنظیم دادخواست و دادخواست تجدید نظر از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

استانداری بعد از ۱۱ سال به حق خود رسید

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کردستان گفت: به نتجیه رسیدن پرونده اختلاف حقوقی بین استانداری و شرکت بار تجارت پارسیان از مهمترین پرونده‌هایی است که سال گذشته پس از ۱۱ سال به نتیجه رسید و حکم آن نیز به نفع استانداری صادر شد.

روحانی یادآور شد: طبق تفاهم نامه استانداری با این شرکت در ۱۵ سال قبل مقرر شده بود شرکت بار تجارت پارسیان در مرز رسمی باشماق مریوان ۳۰ انبار و هشت مجتمع تجاری احداث و هر سال ۵۰ میلیون ریال به استانداری به عنوان اجاره پرداخت کند.

وی افزود: این شرکت پس از احداث ۱۳ انبار و چهار مجتمع تجاری، بهره برداری زودرس خود را آغاز و به تعهدات خود عمل نکرد که از سال ۱۳۸۷ استانداری کردستان بر علیه این شرکت اقامه دعوا کرد که این پرونده در نهایت سال گذشته به نتیجه رسید.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

انتهای پیام/ع

منبع:ایرنا

نظر شما