شناسهٔ خبر: 32936844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| اکثر طلاب و روحانیون از اقشار محروم جامعه هستند

R7854/P/S6,62/CT11

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه نباید روحانیونی که مسئولیت دارند را ملاک ارزیابی وضع معیشتی این قشر قرار داد،گفت: اکثر روحانیون از اقشار محروم جامعه هستند، در سیل اخیر بیش از ۶ هزار نفر از طلاب برای کمک به سیل‌زدگان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی نجفی قدسی شامگاه پنج‌شنبه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که در بیت این مفسر بزرگ قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: پس از واکنش‌هایی که نسب به پخش کلیپ در مدارس انجام شد برخی انتقاد کردند که چرا روحانیت درباره موضوعی که در مدارس روی داد موضع‌گیری کرده است.

وی افزود:برخی بیان کردند که چرا ما گفته‌ایم روحانیون باید بیشتر در مدارس حضور پیدا کنند و روحانیت نباید به آموزش‌وپرورش رو بیاورند، این افراد سابقه آموزش‌وپرورش را نمی‌دانند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد:مدرسه، این نهاد مقدس در سال‌های گذشته با حضور چشمگیر روحانیون همراه بود، اما متأسفانه در سال‌های اخیر حضور روحانیت در این نهاد آموزشی بزرگ کمرنگ شد.

نجفی قدسی ادامه داد: افرادی که انتقاد کردند اطلاع ندارند آموزش‌وپرورش از ابتدا با حضور روحانیون فاضل شکل گرفت و اکثر مدیران و معلمان از روحانیون فاضل بودند.

وی گفت:دانش آموزان در طول روز 12ساعت به مدرسه می‌روند ولی از معلم اخلاق بهره‌مند نمی‌شوند و در مدرسه از پرورش نفوس خبری نیست.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن و لزوم توجه به آن در مدارس بیان کرد: وقتی معلم شیمی تدریس قرآن به دانش آموزان انجام می‌دهد نمی‌توان انتظار بهتری داشت.

نجفی قدسی گفت: حقوق معلمان هم مانند بسیاری از طبقات جامعه مناسب نیست ولی امروزه روحانیت و طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و درآمد بسیار کمی دارند و با نهایت سختی روزمرگی خود را طی می‌کنند و ازنظر زندگی وضع مطلوبی ندارند.

وی بابیان اینکه نباید روحانیونی که مسئولیت دارند را ملاک ارزیابی وضع معیشتی این قشر قرار دهیم،ادامه داد: اکثر روحانیون از اقشار محروم جامعه هستند و همین روحانیون در سیل‌های اخیر نشان دادند که درراه خدمت به مردم حاضر به انجام چه فداکاری‌هایی هستند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی عنوان کرد:روحانیت در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های خود را اثبات کرده است، در سیل اخیر بیش از 6 هزار نفر از طلاب و روحانیون برای کمک به سیل‌زدگان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این دوران هم می‌گذرد و کشورمان مسیر توسعه و پیشرفت را به‌خوبی طی می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما