شناسهٔ خبر: 32935641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ادعای یک روزنامه عربی: عراق میان واشنگتن و تهران میانجی گری می کند/ ایران استقبال کرد

صاحب‌خبر -
خرداد؛ روزنامه «العربی الجدید» روز پنج شنبه به نقل از یک مقام عراقی مدعی شد که ۳ شخصیت عراقی در حال میانجی گری میان واشنگتن و تهران هستند.

به گزارش شفقنا، العربی الجدید به نقل از منبع خود که از او به منبع نزدیک به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق یاد کرده، ادعا کرد: نخست وزیرا عراق به ۳ نفر از مسئولان دولت عراق دستور داده برای توقف تنش میان آمریکا و ایران میانجی گری کنند زیرا تنش میان دو کشور تاثیر مستقیم روی اوضاع امنیتی عراق دارد.

این روزنامه بیان کرد: آمریکایی ها و ایرانی ها پی برده اند که عراق تمایل دارد به منظور همگرایی دیدگاههای میان آمریکا و ایران و جلوگیری از ارسال پیام های اشتباه به هر یک از طرفین، حلقه ارتباطی میان آنها باشد زیرا طرف سومی برای کشاندن منطقه به جنگ تلاش می کند.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت: در حال حاضر با مسئولان آمریکایی و ایرانی در این زمینه تماس گرفته شده و تحرک جاری عراقی ها به سمع و نظر کشورهای غربی و اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه رسیده است.

العربی الجدید مدعی شد: ایران از موضوع میانجی گری عراق برای حل مشکلاتش با آمریکا استقبال کرده و معتقد است که همسایه ای معتمدتر از این کشور نخواهد یافت.

همین روزنامه با ادعای اینکه یکی دیگر از مقامات عراق صحت این اطلاعات را تایید کرده، نوشت: این مقام عراقی در عین حال گفته که عراق در شرایط فعلی هیچ گونه اشتیاقی را از جانب آمریکل لمس نکرده اما به ایران و کسانی که جناح های ایران در عراق خوانده، هشدار داده است.

روزنامه یاد شده در پایان مدعی شد: میانجی گری عراق، تلاش بغداد برای ایفای نقش منطقه ای نیست بلکه دور نگه داشتن عراق از سناریویی است که ممکن است بدتر از حمله داعش به این کشور در سال ۲۰۱۴ باشد.

نظر شما