شناسهٔ خبر: 32935631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نامزد خاشقچي:براي قاتلان جمال عدالت اجرا نمي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- نامزد روزنامه نگار عربستاني که در کنسولگري اين کشور در استانبول به دست عوامل سعودي به قتل رسيد، گفت: با گذشت نزديک به هشت ماه از اين حادثه، هيچ عدالت و پاسخگويي براي قاتلان خاشقچي وجود ندارد.

خديجه چنگيز نامزد جمال خاشقچي روز پنج شنبه در کميته فرعي امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا حضور يافت و افزود: هيچ صداقت، عدالت و پاسخگويي براي قاتلان خاشقچي وجود ندارد.
وي ادامه داد: همواره، کابوس شبانه دارم و درباره رنج هاي جمال فکر مي کنم. تا کنون هيچ رسيدگي به اين نقض حقوق بشر و آزادي مطبوعات انجام نشده است.
نامزد روزنامه نگار عربستاني که در سفارت سعودي به قتل رسيد، به اظهارات و بيانيه هاي ترامپ و پلوسي اشاره کرد که در آن وعده داده بودند به اين مساله رسيدگي کنند و گفت: اما با گذشت نزديک به هشت ماه، هيچ اقدامي را شاهد نيستيم و به همين دليل است که من امروز به اينجا آمده ام.
چنگيز اضافه کرد: آيا طبيعي نيست که بخواهم از طريق کانال هاي مناسب، مسئولان اين قتل را پاسخگو نگهدارم؟
جمال خاشقچي روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلي سعودي بود که اقامت قانوني در آمريکا داشت.
وي روز دهم مهرماه 1397 براي انجام امور ثبت ازدواج خود با خديجه چنگيز وارد کنسولگري سعودي در استانبول ترکيه شد اما ديگر از وي خبري نشد تا اينکه با گذشت قريب به 18 روز، مقامات سعودي اعلام کردند او به قتل رسيده است.
شواهد و قرائن ارائه شده از سوي ترکيه و سازمان جاسوسي آمريکا گواه بر اين است که اين قتل با هماهنگي و دستور مقامات ارشد سعودي به ويژه محمد بن سلمان وليعهد اين رژيم انجام شده است اما ترامپ و ساير مقامات واشنگتن از اين شخص خواسته اند تا درباره قتل خاشقچي تحقيق کند.
تحقيقي که با گذشت قريب به هشت ماه، هنوز نتيجه آن مشخص نشده است و حتي گفته نمي شود که سرنوشت جسد او چه بوده است؟
اروپام*1429
انتهاي پيام /*

نظر شما