شناسهٔ خبر: 32935182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

کلاس‎های قرآن در مدارس کاملا ظاهری است

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: کلاس قرآن در مدارس به صورت ظاهری برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی نجفی قدسی» در محفل قرآنی که امشب (پنجشنبه 26 اردیبهشت) در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: انفاس قدسی علامه طباطبایی همچنان در این بیت احساس می شود. هفته گذشته در خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی بودیم و امشب در محضر آیت الله العظمی سبحانی هستیم.


مدیر دارالعلامه طباطبایی افزود: برخی نسبت به سخنان هفته گذشته درباره اتفاقات پیش آمده در برخی مدارس و همچنین لزوم حضور روحانیان در مدارس که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و جامعه داشت، واکنش نشان دادند.


وی تصریح کرد: کسانی که نسبت به سخنان بنده درباره حضور روحانیان در مدارس واکنش نشان داده اند، سابقه آموزش و پرورش را نمی دانند زیرا آموزش و پرورش با حضور روحانیان فاضل شکل گرفت و غالب معلمان و استادان از روحانیان بودند.


نجفی قدسی اظهار داشت: یکی از مراکز تعلیم و تربیت که مورد توجه علما و بزرگان بود، آموزش و پرورش به شمار می آید. این مساله پس از انقلاب کمرنگ شد و به حد بسیار اندک رسید.


وی ادامه داد: تبعاتی که هم اکنون در عرصه های فرهنگی مشاهده می کنیم ناشی از اینست که نخبگان جامعه در این نهاد آموزشی بزرگ حضور کمتری دارند.


مدیر دارالقرآن طباطبایی تأکید کرد که بچه ها 12 سال در مدرسه حضور می یابند اما معلم اخلاق در مدرسه نمی بینند و از تهذیب نفس و پرورش نفس خبری نیست و کلاس قران نیز به صورت ظاهری برگزار می شود و معلم درس شیمی را در کلاس قرآن می گذارند و بر این اساس کلاس بیهوده طی می شود.


وی خاطرنشان ساخت: دانش آموزان دیپلم می گیرند بدون اینکه بتوانند قرآن را به صورت صحیح قرائت کنند. سیستمی که بتواند اینها را درست تربیت کند وجود ندارد و این اشکالی برای آموزش و پرورش به شمار می آید.


نجفی قدسی افزود: این افراد همچنین می گویند که چرا از حقوق معلمان دفاع نمی کنید. ما می گوییم که حقوق معلمان مناسب نیست اما امروزه روحانیت مخصوصا طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و از سطح معلمان بسیار کمتر است.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از طلاب زندگی خود را به سختی می گذرانند، گفت: اغلب روحانیان جزو قشر محروم جامعه هستند و نباید وضع مسئولان روحانی را به همه تعمیم داد. روحانیان الحمدلله امتحان خود را به خوبی پس داده و بیش از 6 هزار روحانی به کمک سیل زده ها شتافتند.


مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ادامه داد: امیدواریم همانگونه که خداوند باران را به ملت هدیه داد و موجب رشد اقتصادی کشور خواهد شد، تحریم ها هم سپری شود و وضع عمومی جامعه بهبود یابد.

نظر شما