شناسهٔ خبر: 32934317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سعودی‌ها بیش از ۳۵۰۰ کودک یمنی را کشتند

رئیس هیئت ملی یمن با اشاره به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا گفت که هدف قرار دادن یمنی‌ها در ماه مبارک رمضان بیانگر شکست نظامی و سیاسی متجاوزان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در صنعاء را که چندین شهید و زخمی برجا گذاشت محکوم کرد.

وی اظهار داشت: این جنایت بیانگر شکست نظامی و سیاسی متجاوزان و ناتوانی آنها در واکنش به عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی است.

عبدالسلام گفت: هدف قرار دادن یمنی‌ها توسط متجاوزان در ماه مبارک رمضان شکست نظامی، سیاسی، اخلاقی و رسانه‌های کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی را ثابت می‌کند.

رئیس هیئت ملی یمن افزود: سلاحی که یمنی‌ها را می‌کشد ساخت آمریکا و فرانسه است و بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که این کشورها در کنار مستضعفان یمنی بایستند.

عبدالسلام گفت: ما در این دنیا فقط به خداوند و انسان‌های شرافتمند تکیه می‌کنیم نه بر جامعه جهانی.

وزارت بهداشت یمن ساعاتی قبل اعلام کرد در حملات جنگنده‌های دشمن سعودی به منازل مردم در صنعاء، دست‌کم ۳۲ غیرنظامی شهید و زخمی شده‌اند.

تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان این جنایت حاکی از شهادت ۶ نفر و زخمی شدن ۵۲ نفر دیگر است.

سه شنبه ششم فروردین ۹۸، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان رسید و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود شد.

بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE ) منتشر کرد، با گذشت چهارسال از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۸۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند که ۳۵۲۷ نفر از آنها کودک و ۲۲۷۷ نفر زن هستند. همچنین در نتیجه این حملات بالغ بر ۲۳۸۲۲ غیرنظامی زخمی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به ۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن اشاره کرد.

نظر شما