شناسهٔ خبر: 32934041 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ساخت خوابگاه متاهلی در دستور کار دانشگاه شیراز قرار گرفت

رئیس دانشگاه شیراز گفت: طراحی و ساخت خوابگاه جدید متاهلی پردیس ارم، در دستور کار دانشگاه شیراز قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز و هیات رئیسه دانشگاه با آیت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله دستغیب در این دیدار با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث دانشجویی بیان کرد: هر اندازه که می‌توانیم باید محیط را برای رشد، شکوفایی، پیشرفت و تعالی علمی جوانان دانشجو مساعد کنیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، تولید علم و اتکا به توان داخل را ازدیگر مواردی برشمرد که دانشگاه‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی گفت: در کنار مباحث علمی، اهمیت دادن به موارد اخلاقی و معنوی ضروری است و این مهم موجب حل بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود.

آیت الله دستغیب مطرح کرد: زمینه و شرایط باید به گونه‌ای باشد که همزمان با رشد علمی، تعالی معنوی هم داشته باشیم. دشمنان از راه‌های مختلف ازجمله شبکه‌های مجازی تلاش می‌کنند که شبهات اعتقادی و سیاسی را به جامعه القاء کنند و مانع پیشرفت در محیط‌های دانشگاهی شوند؛ لذا ضروری است که برای مقابله با این دسیسه ها، برنامه ریزی لازم انجام شود.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) اظهارداشت: هدایت افکار جامعه باید به سمت هدفی والا باشد؛ به گونه‌ای که هم آزادی اندیشه باشد و هم در عین حال به مسیر‌های انحرافی منتهی نشود.

آیت الله دستغیب تصریح کرد: خیّرین شهرمان با یک اخلاص و آمادگی منتظر یک ندا هستند که هر جایی که کار مثبتی باشد مشارکت کنند و در انجام کار خیر و کمک به محیط‌های علمی و دانشگاهی هیچ تردیدی به خودشان راه نمی‌دهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان دانشگاه شیراز برای زمینه سازی مناسب جهت حضور خیران دانشگاهی قدردانی کرد و گفت: واقعا کار ارزشمندی است که شما زمینه را برای ورود خیرین مساعد و فراهم می‌کنید و تکمیل پروژه‌های ناقص در اولویت قرار دارد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز گفت: با توجه به حضور ۱۷ هزار دانشجو در این دانشگاه، در زمینه‌های خوابگاه سازی، دانشکده سازی و آزمایشگاه سازی؛ پذیرای کمک خیران و نیکوکاران هستیم.

نادگران با اشاره به ازدواج دانشجویی و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهارداشت: طراحی و ساخت خوابگاه جدید متاهلی پردیس ارم، در دستور کار دانشگاه شیراز قرار دارد.

محمدحسین ستایش، معاون اداری مالی و سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز هم در این دیدار، به بیان گوشه‌ای از اقدامات بنیاد خیّرین دانشگاه شیراز پرداخت.

ستایش بیان کرد: تکمیل خوابگاه امامت با مساحت ۳۵۰۰ مترمربع، بازسازی خوابگاه متاهلی شهدا با زیربنای ۶۵۰۰ مترمربع، احداث سالن مطالعه خوابگاه شهید چمران و ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در پردیس ارم؛ از جمله طرح‌های دانشگاه شیراز است که با کمک خیّرین نیک اندیش در دست بررسی و اجراست.

نظر شما