شناسهٔ خبر: 32933976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سومین نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی بروجرد برگزار شد

سومین نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی بروجرد با هدف شناسایی فعالان این عرصه، همدلی در راستای اشاعه مطالب مفید، ارائه آموزش‌های لازم و برخورد با تهدیدات برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سومین نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی بروجرد برگزار شد

به گزارش  دفاع‌پرس از خرمآباد، سومین نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی با هدف شناسایی و همدلی بیشتر فعالان، ارائه راهکارهای مناسب برای برخورد با تهدیدات فضای مجازی و ارائه آموزش‌های لازم عصر پنجشنبه (26 اردیبهشت ماه) با حضور مدیران کانال‌های تلگرامی بروجرد و رئیس پلیس فتا بروجرد در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

سرهنگ «سبزعلی» رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه در فضای مجازی از فرصت‌ها جهت رفع مشکلات مردم کمتر استفاده می‌شود.

وی افزود: فضای مجازی به فضای بداخلاقی و گاهاً فضایی بدون اخلاق تبدیل شده است که می‌طلبد فعالان این عرصه با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای از بروز تهدیدات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد تصریح کرد: نشر اکاذیب، توهین، افترا، تهمت به اشخاص، کلاهبرداری‌های اینترنتی، ایجاد بنگاه‌های ازدواج و همسریابی و … تخلفاتی هستند که در فضای مجازی نسبت به آن اقدام می‌شود.

سرهنگ سبزعلی ادامه داد: برخی کانال‌ها نام زیبایی دارند اما متأسفانه تولید محتوا ندارند و یا بدون هویت و نام نشان مدیریت می‌شوند که این یک آسیب جدی است.

وی با بیان اینکه جرایم فضای مجازی جزو جرایم غیر مشهود محسوب می‌شوند، تأکید کرد: اینگونه نیست که در بدو وقوع جرم پلیس ورود پیدا کند بلکه باید شاکی خصوصی باشد که پلیس پیگیر موضوع شود.

فرزاد درخشان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز با بیان اینکه هدف از گردهمایی فعالان فضای مجازی بروجرد همدلی و شناخت بیشتر است، ادامه داد: انتظار داریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها به یک همدلی و وفاق در بین فعالان این عرصه دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه به یک تهدید در جامعه تبدیل شده است که انتظار می‌رود فعالان این بخش با کسب آگاهی و ارتقای سواد رسانه‌ای این تهدید را به یک فرصت در جهت رفع مشکلات اجتماعی تغییر دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد افزود: کانالهای تلگرامی بروجرد باید بیشتر اخبار و اطلاعاتی را انتشار بدهند که در جهت اعتلای فرهنگ و موضوعات فرهنگی روز شهر باشد تا از این طریق مردم بهتر بتوانند با داشته‌های فرهنگی آشنا شوند.

درخشان گفت: امروزه نفوذ فضای مجازی در همه ابعاد زندگی افراد جامعه بر کسی پوشیده نیست و این مهم را نیز نباید نادیده بگیریم که این فضا جزو لاینفک اجتماع امروزی است.

به گفته وی، جامعه باید به گونه‌ای پیش برود که از ولنگاری فضای مجازی جلوگیری کند و فعالان این عرصه نیز جامعه را به سمت و سویی ببرند که آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی کاهش پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما