شناسهٔ خبر: 32933753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیش بینی برداشت 16 هزار تن انبه از باغ های هرمزگان

مسعود گرگیج عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین باغ های انبه هرمزگان در شهرستان های میناب، رودان، بندرعباس و جاسک است.وی وسعت باغ

صاحب‌خبر -
مسعود گرگیج عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین باغ های انبه هرمزگان در شهرستان های میناب، رودان، بندرعباس و جاسک است.
وی وسعت باغ های انبه در هرمزگان را حدود 2800 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: برداشت انبه در استان از روزهای گذشته آغاز و تا آخر مرداد ادامه دارد.
گرگیج خاطرنشان کرد: 40 درصد از محصول انبه هرمزگان در صنایع تبدیلی و فرآوری مصرف و بقیه به صورت کال (نارس) در بازارهای داخلی استان واستان های فارس، کرمان، تهران و اصفهان عرضه می شود.
گرگیج اضافه کرد: ارقام محلی انبه در هرمزگان به نام سبز انبه، چارک، کلک سرخ، مُشک، عروس و هلیلی و ارقام وارداتی به نام لانگرا، سندری و آلفونسو است.
این مسئول اظهار کرد: شهرستان میناب رتبه نخست تولید انبه در هرمزگان دارد و این استان در تولید محصول انبه در کشور رتبه اول را دارد.
انبه گیاه گرمسیری و سرشار از ویتامین آ . بی . سی، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.
تهیه ترشی، پودر انبه، تولید آب انبه، کنسرو، مربا و تازه خوری از مهم ترین مزایای تولید انبه است.
دراطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمینهای کشاورزی این استان 158 هزار هکتار باتولید سالانه دو میلیون و 200 هزارتن محصول ذکر شده است.
7198/6048
انتهای پیام

نظر شما