شناسهٔ خبر: 32933557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهواز| ۳۷۹ مورد خسارت کشاورزی ناشی از سیل در خوزستان ثبت شد

R41468/P/S6,57/CT11

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان به ثبت خسارت‌های حوزه کشاورزی در سامانه سجاد یا سامانه امداد و بازسازی دولت اشاره و گفت: ۳۷۹ مورد تاکنون در این سامانه به ثبت رسیده که نیازمند سرعت بیشتری در این‌باره هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده در سومین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: درباره روستاهای واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها بحث و گفتوگو همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: بنا شده تا درباره روستاهای در حریم رودخانه‌ها سازمان آب و برق خوزستان تا روز یک شنبه هفته آینده تعیین تکلیف و تحویل کمیته مربوطه قرار دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان به ثبت خسارت‌های حوزه کشاورزی در سامانه سجاد یا سامانه امداد و بازسازی دولت اشاره و گفت: 379 مورد تاکنون در این سامانه به ثبت رسیده که نیازمند سرعت بیشتری در این‌باره هستیم.

وی با بیان این‌که خسارت‌های سیل‌زدگان به صورت جامع برای تمامی مناطق سیل‌زده لحاظ شود، ادامه داد: پرداخت خسارت‌ها نیز به صورت جامع و کامل صورت گیرد.

حاجی‌زاده ادامه داد: سیل در بخش‌های شمال و شمال شرق خوزستان و در روستاهای شوش، اندیمشک، باغملک، اندیکا، دهدز، ایذه و دیگر موارد خسارات‌هایی به بار آورده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به ارزیابی 11 شهر و 247 روستا در سطح خوزستان، افزود: 14 هزار و 839 واحد مسکونی شامل 2 هزار و 752 احداثی، 73 واحد تجاری و 11 هزار و 92 واحد تعمیری نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات خوب در زمینه تخلیه آب و ساماندهی اراضی کشاورزی در شهرستان شوش، خاطرنشان کرد: اقدامات پساسیل در استان خوزستان به خوبی در حال انجام است اما نیازمند سرعت‌بخشی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما