شناسهٔ خبر: 32933343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز پاسخگویی به فعالان اقتصادی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: به دنبال راه اندازی مرکزی در استان هستیم که به راحتی افراد برای پیگیری امور خود در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی به آن دسترسی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی افزود: در این مرکز، کارشناسان مجرب استان در حوزه های مختلف زیرساختی، امور بانکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده، منابع طبیعی، محیط زیست، استعلامات و دیگر مواردی که به عنوان مانع در مسیر واحدهای تولیدی وجود دارد را احصا کرده و با نظارت استانداری در حداقل زمان، مشکلاتی را که از ناحیه واحدهای تولیدی مطرح می شود، با کار کارشناسی برای رفع مشکل تصمیم گیری می کنند.
وی اظهار داشت: مرکز یادشده زیر نظر معاونت اقتصادی استانداری فعالیت کرده و با حضور کارشناسان مجرب دستگاه های اقتصادی فعالیت می کند که در جلسه بعدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توضیح بیشتری در این خصوص ارائه می شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری است و به دلیل اهمیتی است که امسال توسط مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده است.
وی گفت: بحث احصای مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی از کارهایی است که در این کارگروه انجام شده و اشراف کاملی در خصوص مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان داریم و براساس بررسی های میدانی و اقداماتی که توسط معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، کارهای خوبی انجام و جنس مشکل مشخص شده که در چه حوزه هایی واحد های تولیدی مشکل دارند.
معتمدیان بیان کرد: واحدهای تولیدی در حوزه مسائل زیرساختی، آب، گاز و برق و ارتباطات مشکلاتی دارند و مشکلاتی هم مربوط به بانک ها مثل معوقات و مطالبات و غیره به عنوان بیشترین مشکل واحدهای تولیدی استان است.
وی گفت: یکی از مشکلات دیگری که در استان داریم، مشکلات کارگری است که بخشی از جامعه زحمتکش استان بوده و در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی فعالیت می کنند و مطالبات و معوقاتی دارند و این از اولویت های ماست که تلاش می کنیم در رفع مشکل واحدهای تولیدی نسبت به رفع عزیزان کارگر در واحدهای تولیدی تصمیمات جدی داشته باشیم.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در جلسه امروز 28 مصوبه برای رفع موانع واحدهای تولیدی داشتیم که در حوزه های بانکی، محیط زیست، تامین اجتماعی و زیرساخت ها بود و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
وی افزود: هر هفته جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده و نمایندگانی که در کمیته های تخصصی شرکت می کنند، ثابت باشند.
معتمدیان همچنین تاکید کرد: کارگروه شهرستانی تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت فرمانداران در شهرستان ها فعال شود.
او گفت: اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی حضور مستمر داشته باشند و هنر ما این است که واحدهای تولیدی تعطیل شده را به چرخه تولید برگردانیم.
7559*3028

نظر شما